Plexim Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang?? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Det enkle svaret er at du kommer til å slite siden du ikke lovlig er i stand til å inngå avtaler hverken over nettet eller på andre måter før du er 18. 2 Lenke til kommentar
Plexim Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Takker for svar litt synd egt. at jeg ikke kan begynne før om to år,ingen som har noen lure triks? har paypal bruker hvis dette kan være til hjelp?? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Strengt tatt er vel PayPalbrukeren din mot PayPals retningslinjer, jfr. User Agreement pkt 1.2. 3 Lenke til kommentar
Plexim Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 er vel strengt tatt ikke min paypal bruker da, men har tilgang til pappa sin Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Ah, det er noe helt annet. Hvis du får hjelp av faren din kan du spekulere så mye du vil. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg hadde holdt meg langt unna null-sum spillet valutahandel. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang?? Trur detta kjem til å bli veldig vansklig for deg, ikkje berre fordi du ikkje har lov å inngå avtalar, men også fordi du må ha enorme mengar med kapital for å kunne begynne med noko slikt. For å få det til å lønne seg i vertfall, fordi du ikkje kan regne med å ta ein veldig høg avkasting for ein valuttahandel, sidan mange bankar tar berre ein liten brøkdel for tenesten. Og det er veldig kompliserte greier blitt etter at elektroniske pengar kom på nittitallet. Og det er forresten veldig vanskelig å få noko profitt på å holde pengar dersom du tenker å holde pengar i ein valutta når den er lav og selge når den er høg. Fordi det er alltid ventetid på slik forflytting av pengar, og verdien av slikt alltid vil ende i null etter alle har forflytta pengane sine. Nokon tapar, nokon vinner. Men det endar alltid i null profitt i det lange løp. Endret 25. april 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Sant som de andre sier her, valutatrading er i bunn og grunn et nullsumspill hvor det ikke genereres faktiske verdier. Hvis du nå mot formodning skulle begynne med dette, tror jeg at jeg ville ha satt meg litt mer inn i hva valutatrading faktisk dreier seg om. Hva som påvirker valutakurser; ulike faktorer som blant annet renter, inflasjon, økonomisk stabilitet osv... I tillegg så er det som er sagt over her at det kreves egentlig en god del egenkapital for å starte med noe slikt. Begynn heller med såkalte "aksjespill", e.l og se om dette er noe for deg, hvor det ikke trades med "ekte" penger! Tjene penger er alltid gøy, men tenk over hvor mange andre som prøver på det samme som deg, men som i tillegg sitter med enorm kunnskap og erfaring, for ikke å si roboter som syrer det hele:) Men lykke til -B 1 Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang?? Gå heller for aksjehandel. Få en av foreldrene dine til å opprette en såkalt "Investeringskonto Zero" hos Nordnet for deg. Funker fett Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det er ganske vanskelig å faktisk tjene penger på valutahandling, det er en grunn til at folk flest som prøver misslykker. Men du kan jo prøve deg med falske penger først da ihvertfall. http://www.cmcmarkets.no/last-ned-demo Dette er en demo hvor du får teste valuta trading software med 100.000 fiktive kroner. Om du er flink kan du jo prøve deg med dine egne penger ved hjelp av en forelder. 1 Lenke til kommentar
Plexim Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 setter denne som løst siden jeg synes jeg har fått den informasjonen jeg trenger fra dere, takker for alle informative svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå