otsego Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Vi har for tiden Get kabel-tv i huset, vi splitter signalet til tre TVer fra masterkabelen ute i hagen. Jeg ønsker å putte en signalforsterker på denne masterkabelen for å overveie tapet fra splitteren og de lange ledningene. Vi har ingen dekodere og benytter kun av den integrerte dekoderen i TVen, derfor har jeg ingen mulighet til å slå på 5V ut. Spørsmålet mitt er om det er trygt og forsvarlig, og om det vil ha noe virkning å f. eks sette denne 5V strømforsyningen på en av TV-kablene innendørs og deretter denne signalforsterkeren ute på masterkabelen før splitteren. Idéen er at 5V strømforsyninga innendørs skal levere 5V i loop over hele huset og at signalforsterkeren dermed skal få disse 5V, uten at noen av TVene tar fyr og eksploderer Kan ikke så mye om teorien bak signalene, men hvis noen proffe her kan fortelle meg kort om dette vil fungere eller ei hadde det vært kjempeflott! PS: Splitteren som er montert ute på masterkabelen fra bakken er av denne typen. Vil som sagt slippe å grille noen kabler eller utstyr, så hvis noen har over snittet peiling om dette, bring it! Endret 22. april 2012 av otsego Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå