FrihetensRegn Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Kjøpte for to år siden en bærbar der det var flere typer av samme modell, noen med en harddisk, noen med to. Jeg kjøpte den med en harddisk, med den tanken at jeg kunne jo kjøpe en ekstra hvis jeg ville det senere. Ikke før nå når jeg kunne tenkt meg å sette inn en ekstra harddisk ser jeg at det er ekstra plastik på dekselet til det ene harddisk rommet. Helt klart for å hindre at jeg skal få sette på plass dette dekselet etter at harddisken har kommet på plass. Er dette noe som er vanlig praksis, at man hindre folk som kjøper billigere variant fra å oppgradere selv? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Er det kontakt til en HHD til på hovedkortet? Ofte er denne tatt bort også. Her er for eks utsnitt av samme hovedkort i 3 prisklasser. Endret 22. april 2012 av War Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Kontakten er der og jeg har fått satt i harddisken og den er innstallert. Eneste er at jeg ikke får på dekselet. Hadde jeg kunnet smelte vekk de delene av plastiken som er i veien kunne jeg sikkert få det på plass. En ting som er litt merkelig er at den ikke dukker opp når jeg går inn på min datamaskin. Da vises bare den gamle harddisken. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Kan du ta bilde av dekselet? Det kan hende du må Start/høyreklikk på min datamaskin/ behandle /diskbehandling for å så se om du finner den der / gi den et navn/ bokstav før du ser den. Evt se om den dukker opp i bios. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 Kjøpte også en maskin med plass til 2 disker, men kun 1 installert. På min manglet alt av festebraketter og det var heller ikke kontakter og kobling ned til hovedkortet. Helt klart at produsentene gjør dette for at folk ikke skal installere disker selv i etterkant, samt spare ørlite på koblinger, kontakter og braketter til disk nr2. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Min laptop fra Asus ble levert med en harddisk, men plass til 2. Kontakta er på plass. Men det som mangler er monteringsbraktetten som holder disken fast. Den kan kjøpes separat, eller improviseres med noe gammelt søppel. Jeg improviserte, og det virket. Endret 23. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Her er HDD koblet til: Her er dekselet: Har også fått registret HDD. Endret 23. april 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 Spikk vekk plasten, så er du i mål. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 Med hva? Er ikke akkurat en snekker Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 En kniv, tang, hva som helst bare ikke du kommer helt igjennom. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 Bruk en skarp kniv i hjørnene, og brekk rett og slett av delene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå