Gå til innhold

Hindring av ekstra harddisk


Anbefalte innlegg

Kjøpte for to år siden en bærbar der det var flere typer av samme modell, noen med en harddisk, noen med to. Jeg kjøpte den med en harddisk, med den tanken at jeg kunne jo kjøpe en ekstra hvis jeg ville det senere.

 

Ikke før nå når jeg kunne tenkt meg å sette inn en ekstra harddisk ser jeg at det er ekstra plastik på dekselet til det ene harddisk rommet. Helt klart for å hindre at jeg skal få sette på plass dette dekselet etter at harddisken har kommet på plass. Er dette noe som er vanlig praksis, at man hindre folk som kjøper billigere variant fra å oppgradere selv? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakten er der og jeg har fått satt i harddisken og den er innstallert. Eneste er at jeg ikke får på dekselet. Hadde jeg kunnet smelte vekk de delene av plastiken som er i veien kunne jeg sikkert få det på plass.

 

En ting som er litt merkelig er at den ikke dukker opp når jeg går inn på min datamaskin. Da vises bare den gamle harddisken.

Lenke til kommentar

Kjøpte også en maskin med plass til 2 disker, men kun 1 installert. På min manglet alt av festebraketter og det var heller ikke kontakter og kobling ned til hovedkortet.

 

Helt klart at produsentene gjør dette for at folk ikke skal installere disker selv i etterkant, samt spare ørlite på koblinger, kontakter og braketter til disk nr2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...