Strauman Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Okei, basicly lager jeg en hjemmeside hvor brukeren kan oppdatere sider og så et script som leser sidene og legger de inn i en &--#60;div&--#62;-tag Eksempel index.php <?php $pagesDirectory="pages/"; $pagesDir=scandir($pagesDirectory); // Hent alle mappene i "pages"-mappen og legger dem i en Array foreach ($pagesDir as $listing){ if (is_dir($listing)) { $pages[]=$listing; } } // For hver side funnet, legg ut html-en som ligger i indexen foreach ($pages as $page){ ?> <div class="pageWrapper"> <div class="pageInner"> <?php include("pages/" . $page . "index.html"); ?> </div> </div> <?php } ?> Skrev den nå on the fly, så sikkert noen bugs der. Uansett "problemet" er at stiene (paths) i HTML-fila peker rett. For eksempel bildene peker til "images/bilde1.jpg" og ikke til "pages/forside/images/bilde1.jpg". Brukeren kan jo legge dette inn manuelt, men det blir jo litt vanskelig hvis brukeren ikke er kjent med html, og ønsker å bruke noe som dreamweaver eller slikt for å lage siden. Tenker at kanskje det å bruke regEx med preg_replace antakelig vil funke, men det er veldig tungvindt. Jeg skjønner jo at jeg kan bruke iFrame, og det er jo det jeg blir å gjøre, men er det noen måte å få dette til på en nogen-lunde enkel måte? Liker at dersom noen ser kildekoden, så er den ren og ikke full av iFramer Endret 22. april 2012 av Strauman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå