Gå til innhold

Toll hvis en kjøper Kindle?


Anbefalte innlegg

Har Googlet og lett litt, har desverre ikke så mye mer tid å bruke på dette. Så derfor spør jeg dere. Fant ut at Kinle til 79$ med reklame er Ca. 450 KR etter dagens kurs og at JetCarrier tar 165 KR for frakt sjøveien. Det eneste som stopper meg fra å slå til er usikkerheten på om jeg må betale toll, er det noen som vet for jeg vil helst slippe en overraskelse fra Tollvesenet på ny.

 

Og er det noen som vet om det gjør noe å ha 601 W Linden Av Suite 77563 på Adressline 2 og ha Att: Ola Nordmann på Adressline 1, for Amazon godtok ikke 601 W Linden Av Suite 77563 på Adressline 1.

 

Takk for all hjelp!

 

Link til Kidle jeg vurderer å kjøpe: http://www.amazon.com/gp/product/B0051QVESA/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&m=ATVPDKIKX0DER/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Googlet og lett litt, har desverre ikke så mye mer tid å bruke på dette. Så derfor spør jeg dere. Fant ut at Kinle til 79$ med reklame er Ca. 450 KR etter dagens kurs og at JetCarrier tar 165 KR for frakt sjøveien. Det eneste som stopper meg fra å slå til er usikkerheten på om jeg må betale toll, er det noen som vet for jeg vil helst slippe en overraskelse fra Tollvesenet på ny.

 

Og er det noen som vet om det gjør noe å ha 601 W Linden Av Suite 77563 på Adressline 2 og ha Att: Ola Nordmann på Adressline 1, for Amazon godtok ikke 601 W Linden Av Suite 77563 på Adressline 1.

 

Takk for all hjelp!

 

Link til Kidle jeg vurderer å kjøpe: http://www.amazon.co...=ATVPDKIKX0DER/

 

Du betaler ikke toll etter det jeg vet, men du må betale moms på 25% på alt som koster over 200 kr. Dermed kan det og komme på gebyr ifm moms beregning etc. Posten er relativt rimelig mens andre befraktere kan gi deg karamellsjokk...

Endret av bengh
Lenke til kommentar

Du vil trolig ikke få deg noen overraskelser. Legg til en Kindle i handlevogna og gå helt til betaling, så ser du at det legges på moms samt et depositum til div avgifter som måtte oppstå. Har enda til gode å høre om noen som får igjen dette depositumet. Dog, har også til gode å høre om noen som har måtte betale noe utover det som står oppgitt i kassa.

 

Edit: Moms + depositum legges på dersom du bestiller levering til Norge.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Depositum? Bestiller du en Kindle til norsk adresse betaler du for Kindle + moms + frakt, og alt er korrekt opplyst ved utsjekk. Du får til og med refundert momsen hvis tollkursen viser seg å være lavere, hvis den er høyere slipper du betale mer.

 

Edit: import fee deposit er moms

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...