Stenis Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Så jeg bare lurte på hvor mye en kan få i lån når man studerer ved høgskole/universitet. Der jeg går nå så får jeg ca 6800,- i måneden. Men neste år skal jeg flytte og trenger litt mer enn som så for å kunne klare meg, jeg snakket med en som fikk litt over 9000, men jeg har ikke klart å finne ut hvordan man får det. Jeg kjente ikke han som sa det, så kan derfor ikke spørre han om det. Noen som vet hvordan man kan få mer i lån fra lanekassen? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Maks lån/stipend fra Lånekassen ligger på ca 45 000,- pr. semester, altså drøyt 6800,- i mnd (utenom første utbetaling som er ca 18 000). Så får man omgjort ca 18 000,- i semesteret dersom man består alle eksamener (ca 30 studiepoeng). Endret 22. april 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 45000 delt på 5 måneder blir 9000 i måneden. Det er bare så altfor mange som ikke tenker over at den første utbetalingen kan være grei å spre litt utover semesteret. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jepp, ikke bruk opp alt på fadderuka. Litt skal man unne seg i starten av studietida, men husk på at pengene kommer veldig godt med litt utover i semesteret også. Lenke til kommentar
Stenis Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Okei, takk for svar, tenker jeg skal ta å spare de pengene fra starten og dra dem ut. Men enda et spørsmål da, jeg skal gå på TRES-studie fra Juni, vil jeg også få lån i den perioden? Står fint lite informasjon på lanekassen.no Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Mener du har rett på lån da også. Ring lånekassen og hør. Vet hvertfall at matte-forkurs etc er dekket. Lenke til kommentar
makila Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Skulle tro at TRES studenter også får støtte i sommermånedene. Ser i hvert fall slik ut her http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Sommerkurs/ Har selv søkt TRES i år Skulle tro at TRES studenter også får støtte i sommermånedene. Ser i hvert fall slik ut her http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Sommerkurs/ Har selv søkt TRES i år Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Jeg fikk 20.000 i stipend og lån fra lånekassen for 10 sp sommerkurs (dette skulle visstnok kun være 75% belastning av 2 måneder). Dette inkluderer da masse lån (tror jeg fikk litt over 8000 ekstra i lån) så det meste må betales tilbake. Veldig greit å ha de pengene videre da, i tillegg til de 18000 en får i August. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå