Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rieju rs2 matrix pro uten trim?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kanskje kjøpe en Rieju RS2 matrix pro 08 modell, men siden jeg tviler på at jeg skal trimme den så lurer jeg på om det er verdt det.

for der jeg bor har politiet veldig lite å gjøre, mange av vennene mine har blitt tatt. politiet har ofte kontroll på skolen og jeg bor i samme nabolag med 2 politimenn.

jeg har lest en del på nett, mange skriver at sykkelen går veldig dårlig i oppoverbakker(30km/t) men kan gå greit på flat mark(65km/t)

noen sier sykkelen går bra uten trim, andre ikke!

eieren visste ikke hvor fort den gikk uten trim, fordi han alltid har hatt trim på den. han mente at skulle jeg ha det artig, måtte jeg ha trim på den.

dette gjør meg usikker, for jeg om sykkelen går utrolig dårlig hjelper det ikke at den ser så bra ut... tenk å bli forbi kjørt av en skuter i oppoverbakke!

sykklene skal jo egentilig ikke gå fortere enn 45 km/t men eieren mente at jeg burde klare å få den opp i 50km/t uten problem, selv om han var litt usikker.

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle originale mopeder jeg har prøvd (og jeg har prøvd mange), har klart litt over 50 km/t på flatmark. I oppoverbakke er det som du sier, veldig dårlig.

Men faktisk så har kjøreteknikk en del å si. Delvis at du girer riktig og at du får riktig turtall får du begynner å kjøre oppover. Da kan du klare å holde en god fart. Og 30-35 km/t er faktisk veldig bra i bratt oppoverbakke for en moped.

Ingen moped går "bra" originalt. Sånn er det bare.

Og ettersom Politiet ofte stikker innom skolen, og at de har tatt mange, det er en liten indikasjon på at du kanskje bør holde deg unna trim. Det beste du da kan gjøre er å fjerne plomberingen som sitter i eksosanlegget. Da vil sykkelen gjøre nærme 60. Ingen lydforskjell, og det er heller ingen synlige forskjeller på sykkelen.

Ville kanskje gått for en annen moped enn en slik sykkel. Denne Riejuen er som en Yamaha TZR - Den prøver å være noe den ikke er.

I noen tilfeller kan du faktisk bli forbikjørt av en scooter. Riejuen er også en veldig tung sykkel.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

takk for et godt svar =)

tror jeg leste et sted at sykkelen veier rundt 100kg, mulig jeg er helt på jordet. men jeg regner med at førerens vekt har noe å si i hvor fort den går også?

da jeg så på den hadde eieren tatt av effektanlegget på den, men at han ikke hadde satt inn plomberingen enda. da han startet den fikk han turtalet fort opp i 7000 og det stoppet der.

jeg har ikke mye peiling på moped, men er det mindre sjangs for å bli tatt om jeg kiun ha tatt av plomberingen? jeg mener at jeg har lest at all modifisering på sykkelen regnes med som trim, dermed er det jo det samme om jeg har tatt av plomberingen eller blod trimmet den?

så langt tror jeg at jeg går for den.

Lenke til kommentar

Sykkelen veier litt over 100 kg, så førerens vekt påvirker veldig.

Denne eieren du skal kjøpe sykkelen av - Er han første eier? Var det han som kjøpte sykkelen helt ny?

Turtallet går opp til 7000 fordi det er en elektronisk sperre på sykkelen, så det er helt normalt.

Plomberingen er det enkleste og smarteste for litt mer fart. Det synes ikke. Bare på farten.

Og det er riktig. All modifikasjon regnes som trim, så om du har tatt plomberingen, eller byttet alt, får du samme straff.

Hvor mye skal han ha for den, og hvor langt har den gått?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

7300km

ant. eiere: 2

pris: 14000kr

Beskrivelse:

Pent brukt moped som selges grunnet kjøp av bil. Har hatt ingen problemer med motor, men har vært ute for et lite velt som er lite visuelt. Starter alltid med nytt stort batteri. Sykkelen har stått inne i garasje hver vinter siden nykjøp. Neonlys følger ikke med. Kom gjerne innom for mere informasjon og en nærmere titt.

Lenke til kommentar

Ah. Hvis han hadde vært første eier, ville jeg vært rimelig mistenkelig om han ikke visste hvordan mopeden gikk originalt.

Prisen er vel grei, og den har ikke gått særlig langt.

Men ville selv gått for noe annet. Det er en sykkel som prøver å se ut som noe annet, men går i usle 45 km/t, og ja, du risikerer å bli forbikjørt av det meste.

Dette er da bare min mening.

Tror du vil bli fornøyd! Sørg for at du får med deg det originiale anlegget, og ta ut plomberingen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

jeg må si meg enig at den prøver å se ut som noe annet en hva den egentlig er ;)

er risikoen mindre for å bli tatt når du ikke har plombering, siden det er vanskeligere for politiet å finne ut det? sykkelen ser jo egentlig litt ut som en lett mc spør du meg, så om den går i 60-70km/t så er det ikke sikkert politiet har brydd seg for det har sett normalt ut hvis du skjønner hva jeg mener.

er det vanskelig å få plomberingen på/av?

Lenke til kommentar

Problemet er at politiet lærer, og de lærer som oftest ved lyd. Det er svært lett å høre at du kjører en moped, spesielt hvis den er totakts.

Plomberingen er lett å ta av. Sørg for at du får det originale anlegget, og ikke effektanlegget/trimmen.

Også kommer det veldig an på politiet. Noen tar deg om du bare holder 50 km/t, og andre bryr seg ikke om du kjører i over 70 km/t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...