TobiasG Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hei. Benytter et søkescript på websiden min jeg lastet ned som heter Searchhi.js Denne ser ut til å benytte en get funksjon under value $h= deretter highligther det som ligger i denne valuen. Problemet er at æøå ikke ser ut til å fungere og kan ikke se hvor jeg endrer det :/ tenker alt som må til er en typ encode / decode, men kjenner ikke helt til hvordan dette gjøres i Javascript. Har lastet opp scriptet her, fint om noen kunne hjelpe http://www.sourcepod.com/kodkvq57-7269 Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Regner med at æ f.eks. dukker opp som %C3%86? Du har innebygde funksjoner som decodeURI, decodeURIComponent og winow.unescape, de gjør livet i JavaScript ganske lett for deg. Bare finn ut hvor i koden den henter ut verdiene fra URL-en og dekod den der. Kommer ikke til å sette meg inn i 350 linjer kode for å finne løsningen til deg, men loc.href på linje 221 ser lovende ut. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Takk du hjalp meg en god del! Milktea på linje 237 starter det // Look to location *ONLY* for highlighting var locsearch = loc.search; Dette er variablen som skal highlightes, så bare la en decode på den og BOOM! <3 Luuve, kan være godt til andre som bruker searchhi.js scriptet var locsearch = decodeURI(locsearch); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå