Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det sto på dustinhome at gtx 680 skulle komme på lager den 8-ende. Når dagen kom skiftet det til bestillingsvare og det står at det mangler på orderen min.... Hva betyr det? Vil jeg få pc-en om 2 dager eller 2 måneder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

TOP er klokket høyere. Jeg hadde gått for ikke-TOP og heller klokket det selv om jeg måtte hatt de ekstra Hz'ene.

-Deluze

hmm, hvorfor??

varer det mindre om det er klokket?

vil det gå utover garantien om jeg klokker det selv?

jeg har jo et stort kbinett så kjølin vil jo ikke bli et problem?

takk or svar1 :)

Lenke til kommentar

Fordi det er enkelt å overklokke ting selv, så da hadde jeg heller gjort det og spart pengene (dog er det ikke mange kronene det er snakk om med disse to kortene).

1. Nja, høyere volt spesielt vil forkorte levealderen på ting, men en mild/moderat overklokk vil som regel ikke ha all verden å si. Du kommer neppe til å ha det samme skjermkortet de neste 10-15 årene allikevel (tall tatt ut av lufta for å illustrere).

2. Ja, garantien forsvinner vel strengt tatt i det øyeblikket en overklokker noe selv. Men saken er også slik at produsentene gir deg et produkt som "er skapt for å overklokkes", samt de verktøy du trenger for å overklokke. I tillegg er det vel også vanskelig å påvise at et kort har vært overklokket hvis du setter stock clocks om du må sende det av gårde.

3. Nei, kjøling bør ikke være et problem.

-Deluze

Lenke til kommentar

Fordi det er enkelt å overklokke ting selv, så da hadde jeg heller gjort det og spart pengene (dog er det ikke mange kronene det er snakk om med disse to kortene).

1. Nja, høyere volt spesielt vil forkorte levealderen på ting, men en mild/moderat overklokk vil som regel ikke ha all verden å si. Du kommer neppe til å ha det samme skjermkortet de neste 10-15 årene allikevel (tall tatt ut av lufta for å illustrere).

2. Ja, garantien forsvinner vel strengt tatt i det øyeblikket en overklokker noe selv. Men saken er også slik at produsentene gir deg et produkt som "er skapt for å overklokkes", samt de verktøy du trenger for å overklokke. I tillegg er det vel også vanskelig å påvise at et kort har vært overklokket hvis du setter stock clocks om du må sende det av gårde.

3. Nei, kjøling bør ikke være et problem.

-Deluze

Hvor lenge foorkortes levealderen? vil det gå sakte nedover eller brå stopp/fall?

koster begge 3999kr.

ville du fremdeles gått for u-overklokka?

Lenke til kommentar

Fra linkene dine ovenfor får jeg prisene: 3908,- og 3985,- (TOP). Hvis de for deg koster det samme går du for TOP.

Hvor mye det påvirker levealderen er ikke godt å si, men det er ikke snakk om at det ene dør om 8 år og det andre i neste uke. Jeg kan ikke gi deg noe eksakte tall, da det ikke er noe jeg har testet, men all på bakgrunn av ting jeg faktisk vet vil jeg anta at det er snakk om en levealder som er lengre enn hva du normalt ville hatt et skjermkort i en spillemaskin.

-Deluze

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du ser på spesfikasjonene lengre ned på produktsidene står det at kortet som heter OC har en frekvens 1019 MHz, mens TOP har en frekvens på 1137 MHz. Så det er (som sveibuen allerede har påpekt) en forskjell i hvilken grad de er overklokket.

Når det kommer til temperatur er det forskjellige grenser for forskjellige komponenter, og forskjellige produkter har forskjellige maksgrenser.

Ideelle tempereaturer er så lave som mulige, men om du vil ha en slags pekepinn kan jeg vel si at CPU ikke bør overstige 50-60*C under last, men det kommer litt an CPU'en. Hvordan ståa er med Ivy vet jeg ikke, men Anandtech og andre sider har produsert OC-guider som du bør titte på før du tuller med CPU'en.

Forskjellen på Seagate Barracuda og WD Black er produsenten. Black-diskene var (og er?) svært gode, men av hva jeg har sett her på forumet i det siste (jeg kan ikke si at jeg har holdt meg oppdatert på HDD'er det siste året) blir Seagate'n anbefalt oftere. Jeg ville ha tatt den billigste av dem.

Nvidia sin "It's coming" går som kjent ut i morgen (svært) tidlig, men det er jo ikke godt å si hva som skjer.

Utover det håper jeg at du poster et bilde når maskinen er satt sammen, for jeg tror det kommer til å bli sabla tøft med de hvite komponentene i det kabinettet.

-Deluze

det er gått en måned, men nå er maskinen ferdigbygga. La ut bilder her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&st=9160#entry19300524

hva synes du? XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...