Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begge deler koster mye mer.... Se på XL-atx kortene så skjønner du hva jeg mener. Fullt custom vannkjøling koster fra 2000 kr og oppover, og du har sjansen for lekkasjer samt. mye vedlikehold.

 

Hadde du hatt bruk for et xl-atx kort så hadde vi anbefalt det.

 

Har du lyst til å lese deg til custom vannkjøling, og betale for det så for all del.

 

ultra med 3 skjermer uten lagg. Hvis det er det siste oppsettet med 1 stk. gtx 680 så absolutt nei.

 

Du trenger sannsynligvis 4 gtx 680 for å få den ytelsen. Da må du også ha s-2011, og du ser på et helt annet oppsett.

 

Du trenger minst 2 gtx 680 for å kjøre på 3 skjermer. Det sagt så vil du nok få en fin opplevelse med 2 stk. gtx 680, uten at jeg vil anbefale å spille på 3 skjermer 8smaken er som baken).

Endret av vitty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge deler koster mye mer.... Se på XL-atx kortene så skjønner du hva jeg mener. Fullt custom vannkjøling koster fra 2000 kr og oppover, og du har sjansen for lekkasjer samt. mye vedlikehold.

 

Hadde du hatt bruk for et xl-atx kort så hadde vi anbefalt det.

 

Har du lyst til å lese deg til custom vannkjøling, og betale for det så for all del.

 

ultra med 3 skjermer uten lagg. Hvis det er det siste oppsettet med 1 stk. gtx 680 så absolutt nei.

 

Du trenger sannsynligvis 4 gtx 680 for å få den ytelsen. Da må du også ha s-2011, og du ser på et helt annet oppsett.

 

Du trenger minst 2 gtx 680 for å kjøre på 3 skjermer. Det sagt så vil du nok få en fin opplevelse med 2 stk. gtx 680, uten at jeg vil anbefale å spille på 3 skjermer 8smaken er som baken).

 

Takk for svar.

 

Men du svarte ikke på psu- spørsmålet mitt?

 

Men 680 drar 1 skjerm på ultra uten lagg? Hvis ikke burde jeg vente en uke eller to på 690?? ( vet jeg har spurt om dette før...)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

NZXT Hale 90 er en god PSU, som har fått god kritikk. Det sagt er det kun basert på reviews etc. så hvordan den leverer etter flere år, om viften holder over tid etc. vet jeg ikke. Det er en dyr PSU der dert er brukt kvalitetskomponenter så sannsynligvis er det et godt kjøp. Forskjellen er at jeg VET at corsair ax 850w er en god psu. nzxt er sannsynligvis en god psu i min bok.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

her sa at ett gtx 680 2gb skulle klare å dra opp til 5 skjermer om gangen. Han sa også at det samme kortet bare koster 2900,- kroner i usa, noe jeg synes er rippoff i forhold til de 4000,- kronene vi nordmenn må betale!

 

MBO er egentlig ikke noe pålitelig kilde, det er alltid noe feil i hva han sier.

 

GTX 680 kan kjøre 3

 

og her i Norge har i 25% moms og 5 års reklamasjon, det koster.

Lenke til kommentar

og her i Norge har i 25% moms og 5 års reklamasjon, det koster.

 

That's fucked up dude..

Er det verdt det?

 

Hva er det man burde se på når man skal velge ut hvilke av Gtx 680 merkene man skal velge? ( Evga, Asus, Gigabyte, Zotac, Gainward etc..)

 

For det nakene øyet er det bare klistremerkene som er forskjellige. Hvis jeg ikke tar feil var det noe om at de var forskjellig klokka. Men det har vell ingenting å si hvis man skal klokke dem manuelt uansett? Hva er det som utgjør prisforskjellen?

Lenke til kommentar

og her i Norge har i 25% moms og 5 års reklamasjon, det koster.

 

That's fucked up dude..

Er det verdt det?

 

Hva er det man burde se på når man skal velge ut hvilke av Gtx 680 merkene man skal velge? ( Evga, Asus, Gigabyte, Zotac, Gainward etc..)

 

For det nakene øyet er det bare klistremerkene som er forskjellige. Hvis jeg ikke tar feil var det noe om at de var forskjellig klokka. Men det har vell ingenting å si hvis man skal klokke dem manuelt uansett? Hva er det som utgjør prisforskjellen?

 

de som ser like ut er like, klistremerket er forskjellen. hva som utgjør prisforskjellen vet jeg ikke.

 

hvis du skal velge med annen enn stock kjøler ville jeg valgt Asus

Lenke til kommentar

Kan det vœre smart å ta de fire medfølgende viftene i kabinettet å montere to foran og to inni? Deretter kjøper jeg 4 ekstra http://www.dustinhome.no/product/5010380214/scythe-slip-stream-140mm-fan-1200rpm/?intcmp=searchProvider_dacsa hvor jeg monterer 3 av dem i toppen av kabinettet og en av dem bak? Eller er dette bare idiotisk?

 

Btw: hvilket av disse burde jeg gå for?

1. http://www.dustinhome.no/product/5010630367/asus-geforce-gtx-680-directcu-ii-top-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/?intcmp=searchProvider_dacsa

Eller

2. http://www.dustinhome.no/product/5010630360/asus-geforce-gtx-680-directcu-ii-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/?intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

Forskjellen er hastigheten, den ene er klokket litt mer enn den andre.

 

 

Dette kan du fint gjøre selv, så jeg hadde gått for den "billigste" :)

 

Den ene heter ''top 2gb'', den andre heter ''oc 2gb'' forskjellen? ingenting?

 

 

Ekstra vifter og annerledes vifteoppsett er noe du gjør når maskinen står hjemme hos deg. Hvis temperaturene er høyere enn det du ønsker kjøper du flere vifter og/eller endrer på vifteoppsettet.

 

-Deluze

 

ok, da vet jeg det. Men hva er ønsket tempratur? hvor lavt må du for å få det så lavt at komponentene ikke tar skade av tempraturen? alt under xx er perfekt liksom...

 

ellers, forskjell på western digital: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

og

Seagate barracuda: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

eneste jeg kan se er garantitden, men vi har jo reklamasjon i norge....

 

eneste jeg mangler nå er en mus og muligens et nytt tastatur (har allerede g15)

 

så, med mindre nvidia slipper noe helt fantastisk de neste 16timene så bestiller jeg pc-en med en gang jeg står opp i morgen :D

post-272409-0-07270700-1335607029_thumb.jpg

Endret av Eirik----
Lenke til kommentar

Hvis du ser på spesfikasjonene lengre ned på produktsidene står det at kortet som heter OC har en frekvens 1019 MHz, mens TOP har en frekvens på 1137 MHz. Så det er (som sveibuen allerede har påpekt) en forskjell i hvilken grad de er overklokket.

 

 

Når det kommer til temperatur er det forskjellige grenser for forskjellige komponenter, og forskjellige produkter har forskjellige maksgrenser.

 

Ideelle tempereaturer er så lave som mulige, men om du vil ha en slags pekepinn kan jeg vel si at CPU ikke bør overstige 50-60*C under last, men det kommer litt an CPU'en. Hvordan ståa er med Ivy vet jeg ikke, men Anandtech og andre sider har produsert OC-guider som du bør titte på før du tuller med CPU'en.

 

Forskjellen på Seagate Barracuda og WD Black er produsenten. Black-diskene var (og er?) svært gode, men av hva jeg har sett her på forumet i det siste (jeg kan ikke si at jeg har holdt meg oppdatert på HDD'er det siste året) blir Seagate'n anbefalt oftere. Jeg ville ha tatt den billigste av dem.

 

Nvidia sin "It's coming" går som kjent ut i morgen (svært) tidlig, men det er jo ikke godt å si hva som skjer.

 

Utover det håper jeg at du poster et bilde når maskinen er satt sammen, for jeg tror det kommer til å bli sabla tøft med de hvite komponentene i det kabinettet.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hvis du ser på spesfikasjonene lengre ned på produktsidene står det at kortet som heter OC har en frekvens 1019 MHz, mens TOP har en frekvens på 1137 MHz. Så det er (som sveibuen allerede har påpekt) en forskjell i hvilken grad de er overklokket.

 

 

Når det kommer til temperatur er det forskjellige grenser for forskjellige komponenter, og forskjellige produkter har forskjellige maksgrenser.

 

Ideelle tempereaturer er så lave som mulige, men om du vil ha en slags pekepinn kan jeg vel si at CPU ikke bør overstige 50-60*C under last, men det kommer litt an CPU'en. Hvordan ståa er med Ivy vet jeg ikke, men Anandtech og andre sider har produsert OC-guider som du bør titte på før du tuller med CPU'en.

 

Forskjellen på Seagate Barracuda og WD Black er produsenten. Black-diskene var (og er?) svært gode, men av hva jeg har sett her på forumet i det siste (jeg kan ikke si at jeg har holdt meg oppdatert på HDD'er det siste året) blir Seagate'n anbefalt oftere. Jeg ville ha tatt den billigste av dem.

 

Nvidia sin "It's coming" går som kjent ut i morgen (svært) tidlig, men det er jo ikke godt å si hva som skjer.

 

Utover det håper jeg at du poster et bilde når maskinen er satt sammen, for jeg tror det kommer til å bli sabla tøft med de hvite komponentene i det kabinettet.

 

-Deluze

 

Jeg visste allerede at den var mest overklokket, lurte bare hva ordene top og oc stod for :D, men vil det da være best å gå for den som er minst overklokket, siden den vil da holde en litt lavere temeratur? Deretter om 1-2-3år overklokker jeg den enda mer etter behov?

 

Grunnen til at jeg kjøper i morgen er at da kommer 3770 som forhåndsbestilling :D

 

Jeg håper også på at det ser sabla tøft ut! :D hva synes du om hvite led?

 

Gamer du? i tilfelle med hvilken mus? g9x-en tok kvelden og jeg bruker nå en mus til 50-lappen -.-

Lenke til kommentar

Dette blir dels gjetting, men OC står for Over Clocked (edition), og TOP står kanskje bare for Top (altså topp-modellen).

 

Det er like greit å gå for OC. De ekstra hertzene bør du kunne hente lett. Temperaturene vil nok være ganske like på begge kortene. GTX 680 har ganske fine temperaturer som det er, så det bør ikke være noe å bekymre seg over.

 

LED's i PC'er har jeg liten erfaring med, men sist jeg var borte i LED's var ikke hvite noe særlig. Dette kan ha blitt bedre de siste 5-7 årene. Foruten hvite kan vel kanskje UV se tøft ut med så mange hvite komponenter.

 

Jeg spiller litt, men ingen lynraske fps, så mine krav er kanskje ikke de samme som for deg. Min mus er en Logitech MX518 (ikke lengre i produksjon, men erstattet av G400. Den har ikke allverdens med ekstra knapper, men om du ikke har behov for et mylder av knapper er det en veldig behagelig og presis mus synes jeg.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Dette blir dels gjetting, men OC står for Over Clocked (edition), og TOP står kanskje bare for Top (altså topp-modellen).

 

Det er like greit å gå for OC. De ekstra hertzene bør du kunne hente lett. Temperaturene vil nok være ganske like på begge kortene. GTX 680 har ganske fine temperaturer som det er, så det bør ikke være noe å bekymre seg over.

 

LED's i PC'er har jeg liten erfaring med, men sist jeg var borte i LED's var ikke hvite noe særlig. Dette kan ha blitt bedre de siste 5-7 årene. Foruten hvite kan vel kanskje UV se tøft ut med så mange hvite komponenter.

 

Jeg spiller litt, men ingen lynraske fps, så mine krav er kanskje ikke de samme som for deg. Min mus er en Logitech MX518 (ikke lengre i produksjon, men erstattet av G400. Den har ikke allverdens med ekstra knapper, men om du ikke har behov for et mylder av knapper er det en veldig behagelig og presis mus synes jeg.

 

-Deluze

 

ok, tusen takk :D den muse så ut til å passe mine behov, jeg vil ikke ha en jalla mus me 1000 knapper uansett, så lenge den er rask så er alt bra :D

 

men jeg ser jeg har glemt en esensiell ting, HDMI-kabel -.- har ikke peiling her. Forskjell på 49kr kabel og 500kr kabel?

 

glemte også kjølepasta, trenger jeg dette eller følger det med komponentene, i tilfelle hvilken velgetr jeg?

Endret av Eirik----
Lenke til kommentar

Det er noe med det, for mange knapper så glemmer man hva som er hva :)

 

Det vil være en forskjell mellom dyre og billige kabler, men det vil heller være i retning av kvalitet på materialene enn på signalkvalitet, så det er ingen grunn for en vanlig bruker å kjøpe kabler med gullegeringer eller noe slikt. Kjøp en som er lang nok, så har du kjøpt riktig kabel.

 

Termisk pasta føler med (allerde påført) kjølere som følger med CPU, for øvrige kjølere følger dette som regel med (Phanteks sender med termisk pasta).

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...