Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mine 3 favoritter for tiden:

 

Fractal Design Define R3

Fractal Design Define XL

Corsair Obsidian 550D

 

-Deluze

 

Edit:

 

Jeg tenkte et øyeblikk at jeg svarte i en annen tråd...

 

Tenk deg nøye igjennom om du vil ha SLI eller CrossFireX. Det er langt mellom menneskene her på forumet som vil anbefale slike oppsett. Med et GTX 680 eller et HD 7970 kan du kjøre alt av spill på mer eller mindre maksimale grafikkinstillinger på 1920x1080p. I maskinen min står et HD 4890 som trekker nye spill på mer eller mindre full pupp.

 

R3 er ikke kabinettet for SLI/CFX, men med mindre du må ha det er det et godt kabinett.

 

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm, R3 og XL er mer eller mindre det samme kabinettet, XL er Fulltower og R3 er miditower.

 

Ingen av disse 3 er laget med tanke på kjøing, men alle samme kjøler godt nok for singel GPU og helst en tredjepartskjøler for prosessor. Derimot er de laget med tanke på støyisolering, noe de gjør godt alle 3.

 

Hvem av dem som stikker av med seieren når det gjelder temperaturer er jeg ikke sikker på, men jeg tror Corsair "vinner" med et par prosent.

 

 

Hva mener du med "med tanke på strøm"?

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Ehm, R3 og XL er mer eller mindre det samme kabinettet, XL er Fulltower og R3 er miditower.

 

Ingen av disse 3 er laget med tanke på kjøing, men alle samme kjøler godt nok for singel GPU og helst en tredjepartskjøler for prosessor. Derimot er de laget med tanke på støyisolering, noe de gjør godt alle 3.

 

Hvem av dem som stikker av med seieren når det gjelder temperaturer er jeg ikke sikker på, men jeg tror Corsair "vinner" med et par prosent.

 

 

Hva mener du med "med tanke på strøm"?

 

-Deluze

 

Fant noen kabinetter jeg likte:

 

 

FRACTAL DESIGN FULLTOWER DEFINE XL ( er ikke denne egentlig best egnet som server pc?)

NZXT FULLTOWER PHANTOM

NZXT Switch 810

 

Hva mener du?

 

og jeg mente selvfølgelig kjøling, lyd og plass, ikke strøm -.-

Lenke til kommentar

Fractal Design XL er best egnet som et PC-kabinett ( :) ). Egenskapene dens er god plass, godkjente temperaturer, samt svært gode støyisolerende egenskaper. For meg tilsier det at kabinettet er tiltenkt noen med behov for plass og som har PC'en i nærheten og mye på.

 

NZXT Phantom og Switch er helt sikkert greie kabinetter, men jeg ville heller ha valgt XL.

 

Phantom

:

-Designet hadde jeg gått lei relativt fort tror jeg

-Veldig "plastic fantastic"

-Litt for mye "dill" for min del

 

Switch (

:

-Igjen, for mye "dill"

-Igjen, "plastic fantastic"

 

MEN(!) dette er mine meninger, jeg liker ikke den stilen som Switch og Phantom har, det betyr ikke at de er dårlige kabinetter.

 

Kriterier:

God plass - Alle sammen har god plass og forskjellige fiffige løsninger.

 

Støyisolering: Ut i fra det jeg kan se er det kun Fractal Design XL som har støyisolering av nevneverdig grad.

 

Kjøling: Grunnet støyisolering vinner nok enten Switch eller Phantom, men temperaturene er ikke dårlige i XL heller. Om det skulle bli varmt kan en heller sette inn ei vifte eller to ekstra.

 

Kabelrydding: Det ser ut til at Switch vinner her med muligheter for å trekke kabler på kryss og tvers, men Phantom og XL er ikke dårlige på dette punktet heller.

 

 

-Deluze

 

Edit: leif

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

nzxt switch 810 er et godt kabinett som kan anbefales, med god kjøling. Andre rimeligere midi-tower med god kjøling er CM 690 II/haf 922. Fractal seign arc. Corsair graphite kjenner jeg ikke til personlig, men det skal ha god kjøling.

 

Av de kabinettene liker jeg switch 810 og cm 690. Men det er min smak^^

Lenke til kommentar

Som Micki påpeker er minnebrikkene for høye.

Velg Corsair XMS, eller Corsair Vengeance Low Profile i stedet for.

 

Intel's Ivy Bridge ble lansert for 1 time siden. Det er ikke store ytelsesforskjellen, men det er like greit å velge blant det nyeste sett at de blir tilgjengelige innen rimelig tid.

 

Det er da enten i5-3570K eller i7-3770K som er interessant for deg. Priser vet jeg ikke.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Nydelig! Er det ikke?

 

post-158996-0-22701400-1335200880_thumb.jpg

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Jeg ville heller ha skaffet meg et vindusløst kabinett enn et H100.

 

Edit 2: Det følger med 4 vifter i kabinetter. 1 bak, 1 oppe og 2 forann. Du skal ikke trenge noe mer enn det. Om du ønsker er det hvertfall mulighet for 1 til oppe og kanskje 1-2 nede.

 

 

Edit 3: Phanteks kjøler

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Nydelig! Er det ikke?

 

post-158996-0-22701400-1335200880_thumb.jpg

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Jeg ville heller ha skaffet meg et vindusløst kabinett enn et H100.

 

Edit 2: Det følger med 4 vifter i kabinetter. 1 bak, 1 oppe og 2 forann. Du skal ikke trenge noe mer enn det. Om du ønsker er det hvertfall mulighet for 1 til oppe og kanskje 1-2 nede.

 

sorry, men jeg liker virkelig switch 810...

 

da er bare spørsmålet Noctua D14 eller h100....

 

forskjell på Corsair XMS og Corsair Vengeance Low Profile?

 

hvor lang tid er nomalt å gå fra release date til tilgjengelighet med tanke på i7-3770K? En uke eller en måned liksom...? Tenkte å bestille pc det sekundet i7-3770K klommer som bestillingsvare på dustinhome...

Lenke til kommentar

Du har Phanteks kjøleren som vitty nevner og jeg linker til i forrige innlegg. Det er en mulighet. *Det er ikke godt å si hvor mye bedre det vil se ut i forhold til NH-D14, men bedre vil det bli.

 

*En annen ting er hvor ofte du kommer til å titte inn vinduet, jeg har i grunn ikke tittet inn før jeg tok bildet nå i stad.

 

Forskjellen er ikke stor. Vengeance skal vel være et hakk over XMS om jeg husker rett, men rent praktisk er det liten forskjell. Velg den billigste.

 

Fra lansering til tilgjengelighet varierer, så det kan jeg ikke svare på. Vi får se om det dukker opp noe i nettbutikkene i morgen.

 

-Deluze

 

Edit: la til *

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Du har Phanteks kjøleren som vitty nevner og jeg linker til i forrige innlegg. Det er en mulighet. *Det er ikke godt å si hvor mye bedre det vil se ut i forhold til NH-D14, men bedre vil det bli.

 

*En annen ting er hvor ofte du kommer til å titte inn vinduet, jeg har i grunn ikke tittet inn før jeg tok bildet nå i stad.

 

 

 

Så jeg kan velge mellom NH-d14, men må da bytte ut Minne + det ser drit ut, phantom som kanskje ser litt bedre ut og beholde det minnet jeg har valgt? eller h100 som også vil se litt bedre ut men er 300 dyrere og bråker mer?

Lenke til kommentar

Det gir absolutt god kjøling, men det er en dyr førstegangsinvestering.

 

Corsair sine H-sett fungerer jo, men jeg mener å huske at de støyer en del (skal sjekke opp nå).

 

-Deluze

 

bare å bytte viftene mann

 

1. Jeg er ikke stor tilhenger av å måtte erstatte deler av et produkt for at det skal bli levelig.

2. Når også støyklager gjelder pumpa er det lite å gjøre...

 

 

 

Så jeg kan velge mellom NH-d14, men må da bytte ut Minne + det ser drit ut, phantom som kanskje ser litt bedre ut og beholde det minnet jeg har valgt? eller h100 som også vil se litt bedre ut men er 300 dyrere og bråker mer?

 

Hvis du skal ha en luftkjøler MÅ du bytte ut minnebrikkene til f. eks. Vengeance LP.

 

Av luftkjølere er det flere på markedet, men for Switch'en vil nok Phantek'en passe best (da den har hvite vifter).

 

Alternativt har du Corsairs vannkjølingspakker. Men flere plasser ser jeg klager på at pumpa og viftene bråker. Om disse personene har vært uheldige vet jeg ikke.

*Her kan det være at viftestøyen er såpass brysom at du får lyst til å bytte de ut.

 

 

-Deluze

 

Edit: a til *

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

 

Det gir absolutt god kjøling, men det er en dyr førstegangsinvestering.

 

Corsair sine H-sett fungerer jo, men jeg mener å huske at de støyer en del (skal sjekke opp nå).

 

-Deluze

 

 

bare å bytte viftene mann

 

Hjelper jo lite når pumpa bråker som en storm på høstkvelden.

 

Hvis du vil ha god kjøling *og* lavt lydnivå finnes det ikke mange løsninger. Mitt tips er Obsidian 550D (eller Antec P280), fire Gentle Typhoon AP13, viftestyring og Corsair AX eller Seasonic X-series.

 

Går du for Thermalright Archon får du plass til minnebrikker med heatsinks, i tillegg til at den kjøler like bra, og det følger med bedre vifte (TY140).

 

Jeg har perfeksjonert dette med effektiv airflow og minst mulig støy. Har hatt alt fra Noctua NH-D14, U12P, Corsair H80 (samme som H100), Schyte Gentle Typhoons, Noiseblocker Multi-Frames, Thermalright Archon, Shaman, TY140.

 

Du får ikke et tilnærmet lydløst system med mindre du er villig til å betale litt for det. Kvalitet koster, men jeg må si at Gentle Typhoons til 120kr og Thermalright Archon til 450kr er røverkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg skikkelig "newb" nå, men:

 

hvorfor gå for et Vanlig atx hovedkort når kabinettet jeg har valgt har plass til xl-atx?

 

Hvorfor ikke gå for full vannkjøling og holde kabinettet mer lukket for å redusere støy? Er det for avansert for en nybegynner?

 

Er corsair sin ax 850w bedre en nzxt Hale 90 80+ gold 1000w som bare koster 100kr mer ( men vil se finere ut i kabinettet)

 

Vil det opsettet jeg har helt sikkert kjøre f.eks bf3, mw3, osv på ultra med 3 skjermer uten lagg og uten å ødelegge komponentene?

 

Jeg beklager virkelig for mas...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...