Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCZ ZT serien er faktisk av kvalitet.

 

Så klart Corsair, Seasonic og XFX er bedre.

 

Ja visst, men det er snakk om et budsjett på 15-20k og da mener jeg at det er en svært dårlig prioritering å gå for en billig PSU.

 

Jeg ville sagt, som et minimum å gå for xfx xxx 850 w. Helst corsair ax 850 w

Lenke til kommentar

HK bør være av nyeste Intel brikkesett (eks. Z77).

 

Prosessor, om du kan vente kommer snart Ivy Bridge, hvis ikke blir det nok en i7-2600K som passer din bruk best.

 

Kabinett er og blir en smaksak. Selv liker jeg utseende på både HAF 932 (som jeg har) og Fractal Design Define R3 (som er pent og rent). Finn først typen design du liker, deretter kan vi finne noen med gode egenskaper.

 

 

Det er ikke mulig å forutsi om GTX 690 er et godt kjøp. Men, som regel er det bedre å gå for det som er hakket billigere, og heller oppgradere hyppigere.

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk deluze, vitty, sveinbuen og vodkish :)

Men hvorfor ikke vannkjøling?

Men hvis både ivy bridge og 670 + 690 kommer ut om en uke eller to så er det vel lurt å ikke vœre alt for utålmodig?

Sikkert dumt spørsmål igjen, men hva er forskjellen på f.eks asus og evga 680?

Endret av Eirik----
Lenke til kommentar

Tusen takk deluze og vodkish :)

Men hvorfor ikke vannkjøling?

Men hvis både ivy bridge og 670 + 690 kommer ut om en uke eller to så er det vel lurt å ikke vœre alt for utålmodig?

Sikkert dumt spørsmål igjen, men hva er forskjellen på f.eks asus og evga 680?

 

det kommer an på kjøleren, hvis de ser like ut er det ikke forskjell, hvis Asus sin har en enorm kjøler med to vifter på seg ville jeg gått for den. siden du skal vente litt ville jeg ventet på at Asus sitt DCUII kort kommer inn på lager.

 

Ivy skal komme ut i morgen :)

 

vannkjøling er kort sagt for lite for penga og bråker mer enn luftkjøling, eneste vannkjølinga som er bedre enn den kjøleren som er satt opp er Corsair H100, og den koster 300kr mer og lager mer lyd fra seg, forskjellen er bare noen få prosent.

Lenke til kommentar

Tusen takk deluze og vodkish :)

Men hvorfor ikke vannkjøling?

Men hvis både ivy bridge og 670 + 690 kommer ut om en uke eller to så er det vel lurt å ikke vœre alt for utålmodig?

Sikkert dumt spørsmål igjen, men hva er forskjellen på f.eks asus og evga 680?

 

det kommer an på kjøleren, hvis de ser like ut er det ikke forskjell, hvis Asus sin har en enorm kjøler med to vifter på seg ville jeg gått for den. siden du skal vente litt ville jeg ventet på at Asus sitt DCUII kort kommer inn på lager.

 

Ivy skal komme ut i morgen :)

 

vannkjøling er kort sagt for lite for penga og bråker mer enn luftkjøling, eneste vannkjølinga som er bedre enn den kjøleren som er satt opp er Corsair H100, og den koster 300kr mer og lager mer lyd fra seg, forskjellen er bare noen få prosent.

 

ASUS in DCII har kommet ut på www.dustinhome.no :)

 

edit; mente du at det kommer inn på lager, eller markedet? :)

 

edit 2; For meg er ikke "vannkjølingene" som H100/H80 vannkjøling.. De er liksom vannkjøling.

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke ha ventet på 690. Kjør på med ASUS 680 DCII.. Venter du på 690, må du kanskje vente på DCII, hvis ikke vil kjølinga og støynivået være dårlig.

 

Ja, gå for Corsair AX 850. Hmm, en kompis jeg kjenner som har mye peiling på hardware sa at IB ikke vil yte bedre enn SB. Men det er noe han sier, og bare teori. Han sa også at den var mer for bærbare og ikke andre type PC'er. Men det er noe han sier.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke ha ventet på 690. Kjør på med ASUS 680 DCII.. Venter du på 690, må du kanskje vente på DCII, hvis ikke vil kjølinga og støynivået være dårlig.

 

Ja, gå for Corsair AX 850. Hmm, en kompis jeg kjenner som har mye peiling på hardware sa at IB ikke vil yte bedre enn SB. Men det er noe han sier, og bare teori. Han sa også at den var mer for bærbare og ikke andre type PC'er. Men det er noe han sier.

 

han har vel mest sannsynlig rett i det med IB, men i morgen får vi se :)

 

det kommer vanligvis ikke custom kjølere til dual GPU-korta (Mars II teller ikke :p )

Lenke til kommentar

phanteks kjøler'n passer ikke i fractal design 3r så vidt jeg vet? Den er for stor i følge spesifikasjonene til kabinettet. Noen som har erfart at det går? NH-D14 går akkurat så vidt jeg vet?

 

Skal du ha SLI oppsett ville jeg heller ikke anbefalt deg det kabinettet, da det har dårligere kjøling enn mer åpne modeller.

 

Edit: phanteks'n er på 17,1 cm. Maks støttede cpukjøler i r3 er 16,5 cm. Velg noctua NH-D14 hvis du skal ha det kabinettet.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...