Kjagen Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hei Har stasjonær pc og trådløst nettverk fra Komplett. Hver gang skjermsparer eller hvilemodus kobler inn er det noe galt med nettverket. Spesielt på enkelte nettsider!? Eks Dagbladet.no, laster ikke bildene på sidene. Andre sider kommer jeg ikke inn på i det hele tatt. Nettleser står og går uten at noe skjer. Forslag på hva som er galt? Jeg bruker IE, men har sjekket med Opera nå, samme opplegg der også. Trekker jeg ut kontakten for den trdløse ruteren , funker det som normalt igjen. Signalstyrken på trådløs ruter er "utmerket", selv når nettsidene ikke vil lastes. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Fjerne avkrysningen på wifi adapteret under power (device manager) som heter "allow the computer turn off this device" . Et annet problem er jo hvis dette "kortet ditt" er tilkoplet en USB port og USB porten også skrur seg av i windows standby/hvilemodus - da må du også sjekke power settings for USB root hubs. 1 Lenke til kommentar
Kjagen Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Hei Prøvde det første, men det funket ikke. Hvor finner jeg settings for usb root hubs? Det merkelige er at det kun er noen nettsider som ikke lastes ned.. Ja det er usb port med en tplink usb adapter jeg bruker Fjerne avkrysningen på wifi adapteret under power (device manager) som heter "allow the computer turn off this device" . Et annet problem er jo hvis dette "kortet ditt" er tilkoplet en USB port og USB porten også skrur seg av i windows standby/hvilemodus - da må du også sjekke power settings for USB root hubs. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Kan være driver som skaper trøbbelet. Sjekk hvilket chipset det er i dongelen (google "chipset + tp-xxx"). Last så ned nyeste driver fra chipsetprodusenten. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Du finner en sånn power setting på USB hubs. Merk at det er flere. I mitt bilde er det to sett . Ett for intel brikkesett , og ett for ASMedia ASUS USB3.0 portene. For å se hvor dongelen din er plassert kan du i device manager endre visning fra "Devices by type" til "Devices by connection". I treet kan du da se hvor din USB enhet er tilkoplet og endre power saving der det er relevant (Bilde 2 ) . Endret 22. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Kjagen Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Det må være noe annet galt også. Nå mister jeg plutselig tilgang til enkelte nettsider en en viss tid på nette. Kun enkelte nettsider. Hva kan dette være Lenke til kommentar
Kjagen Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Det må være selve trådløs ruteren?? Når jeg ikke får opp enkelte nettsider på stasjonær pc får jeg heller ikke påå det på mobiltelefonen. Skifter jeg til mobil nettet fungerer det som det skal Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det med nettsider kan være routeren som har hengt seg. Bruker du bittorrent eller annet som har mange forbindelser på nettverket? Hvilken trådløsrouter er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hadde på min bærbare at det var helt umulig å surfe etter at maskinen våknet fra dvale. Jeg måtte disable kortet og enable nettkortet før det virket igjen. Fant ut at det var kortet som var konstruert slikt og kjøpte et Intel kort og satte i maskinen. Etter det, så virket det som ønsket. Lenke til kommentar
Kjagen Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 3Com Officeconnect Wireless 108Mbps 11 g Cable/DSL Router Nå er det plutselig andre problemer med pcèn Kom hjem og den hadde gått i dvale, dvs at på knappen blinker blått. Når jeg trykte på den fikk jeg blå skjerm.. Jeg kan ikke frakoble nettverket og koble til på pc, jeg må trekke ut kontakten av det tradløse ruteren og da fungerer nettet som vanlig. Men dette gjelder kun et 2-3 nettsider...?? Facebook har en tendens til å dette ut delvis, andre sider kommer ikke opp i det hele tatt, eks fractalaudio.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Jeg tror den routeren din har litt svak hardware (180MHz CPU og 16MB RAM). Dette fører til at den takler nettverkstrafikk anno 2012 ganske dårlig. Foreslår at du oppgraderer den med en moderne og stabil router. Forslag: Asus RT-N56U Men du får kanskje løse problemet med computeren din først :-) Du kan jo starte med å slå av dvalemodus og se om ting fungerer normalt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå