Gå til innhold

Sitron/Lime kutter

Anbefalte innlegg

Hei, har en problem stilling, å lurer på om det er noen andre her med noen erfaring innenfor området..

Lime/sitron saft er farlig for fingrene, saften hovner opp hendene, å ødelegger neglene.

Har googlet å funnet kun en Wedge Lime & Sitronkutter.

Det jeg lurer på er, om det er noen andre her med noen erfaring? om noen har brukt denne "Wedge Lime & Sitronkutter"? Fungerer den, å er det noen andre typer som finnes og? Eller er Wedge, de eneste som har dette?

Takker for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hverken lime eller sitron er farlig for hud og negler. Det er ikke uvanlig at hudprodukter inneholder sitrus.

Hvis huden din får reaksjoner av sitrusfrukt er du antakeligvis allergisk og bør vel strengt tatt ikke spise hverken lime, sitron, grapefrukt, mandarin, appelsin, etc.

Er du bartender, kokk eller lignende og må skjære sitrusfrukt kan du vel bruke hansker?

Lenke til kommentar

Enda et produkt jeg ikke visste eksisterte. Googlet produktet og fant i stedet et youtube-klipp av en dame som med stor entusiasme lærer deg hvordan man kutter lime i båter. Fantastisk underholdning.

Utover en skarp knip virker for øvrig hansker som en grei løsning dersom man har behov for å kutte et fjell av lime.

Endret av karantene
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

beklager, glemte helt å svare..

Men dette er til en venn av meg, som jobber å bor i tailand.. Han har hovne fingertupper/negler som ser ikke ut i det hele tatt, dette er pga oppkutting av lime/sitron over lang tid uten hansker, hvorfor han ikke bruker det vet jeg ikke.. Men en grunn kan være at det er vanskelig å få tak i noe bra par der nede, eller så har det noe med hygene å gjøre ikke vet jeg, fant værtfall en limekutter på nett, bare lurte på om noen har noe erfaring med denne eller lignene redskaper? Funker dette? eller er det best å bare kjøpe 50 par hansker til han? ^^

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Alle som jobber med mat og har sår eller allergier bruker hansker. Det er ikke uhygenisk å bruke engangshansker. Og jeg er ganske sikker på at Thailand er som land flest; at både frisører, helsepersonell og kokker bruker en hel del latex, vinyl og plasthansker, så det er nok ikke vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...