Gå til innhold

Operativsystem funker ikke. Datamaskinen kan ikke fikses automatisk

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd flere ganger og få startet opp en stasjonær pc uten hell. Første gang jeg trykket den på kom det opp en "Windows Boot Manager" beskjed:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.

2. Choose your language settings, and then click "Next."

3. Click "Repair your computer"

Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Jeg fulgte instruksjonene og brukte Windows 7 cd`en for å prøve å reparere datamaskinen. Jeg har ikke laget noe gjennoppretingspunkt fra før av så jeg valgte oppstartsreparasjon. Da fikk jeg beskjed om at "Windows kan ikke reparere denne datamaskinen automatisk"

Navn på problemhendelse: StartupRepairOffline

Problemsignatur 01: 6.1.7600.16385

Problemsignatur 02: 6.1.7600.16385

Problemsignatur 03: unknown

Problemsignatur 04: -1

Problemsignatur 05: ExternalMedia

Problemsignatur 06: 1

Problemsignatur 07: CorruptBootConfigData

Jeg prøvde noen flere ganger og maskinen har fortsatt å gitt meg den beskjeden oppe, men en gang forandret det ene punktet seg slik som nedenfor:

Problemsignatur 07: NoOsInstalled.

Os-versjon: 6.1...(masse tall)

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd eller om det er noe annet jeg kan gjøre for å fikse det?

Jeg vet ikke om det har noe å si men operativsystemet kjører jeg på en SSD disk. Kan operativssystemet "slette seg selv" som den ene beskjeden ser ut som, og kan jeg ødelegge enda mer hvis jeg prøver å installere windows på ny hvis operativsystemet fortsatt er der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det var SSD disken som var død. Klarte ikke finne den i windows installasjonen, men den samme Sata kabelen funket fint når jeg satte den i en annen harddisk og prøvde windows cd`en.

Var ikke så vanskelig å finne ut som jeg hadde trodd og takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...