Gå til innhold

Test: ACS T15 Custom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mange hodetelefoner er kresne på lydkilde. ACS T15 er ikke det. Lyden vi får ut av proppene er nokså lik, samme hva vi kobler disse proppene til. I tillegg til det er proppene nokså lettdrevne.."

Dette har da i alle år vært ansett som et tegn på svakhet fremfor en fordel.

Men OK, disse skal testes!

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Mobilfil: For mobile, og stort sett dårlige lydkilder, kan det være et pluss at proppene ikke er kresne. For alt annet utstyr har du rett :)

Surrections: Fordi det kun skjer under noen ganske få omstendigheter - for eksempel om du gjesper kjeven nærmest av ledd, eller virkelig - virkelig halser alt du kan. Mesteparten av tiden vil du ikke merke noe til det, og normal aktivitet bør ikke by på noen store problemer. Når proppene ikke tetter så går de rett "tilbake på plass" igjen etterpå, og du slipper å dytte dem inn, slik som man alltid må gjøre med universalproppene. Alt i alt så vi ikke på det som noen stor ulempe med Starkey-variantene, men disse sitter altså enda litt bedre :)

La merke til at det kanskje så litt vel dramatisk ut i testen, så jeg endret litt på den. Forskjellene er ikke dramatiske, men med ACS-løsningen kan du skjære så mange grimaser du måtte ønske uten at de noensinne mister "forseglingen" mot øregangen. Starkey tåler ikke like mye, men fortsatt tåler den langt mer enn alle vanlige universalpropper undertegnede har prøvd.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mobilfil: For mobile, og stort sett dårlige lydkilder, kan det være et pluss at proppene ikke er kresne. For alt annet utstyr har du rett :)Surrections: Fordi det kun skjer under noen ganske få omstendigheter - for eksempel om du gjesper kjeven nærmest av ledd, eller virkelig - virkelig halser alt du kan. Mesteparten av tiden vil du ikke merke noe til det, og normal aktivitet bør ikke by på noen store problemer. Når proppene ikke tetter så går de rett "tilbake på plass" igjen etterpå, og du slipper å dytte dem inn, slik som man alltid må gjøre med universalproppene. Alt i alt så vi ikke på det som noen stor ulempe med Starkey-variantene, men disse sitter altså enda litt bedre :)La merke til at det kanskje så litt vel dramatisk ut i testen, så jeg endret litt på den. Forskjellene er ikke dramatiske, men med ACS-løsningen kan du skjære så mange grimaser du måtte ønske uten at de noensinne mister "forseglingen" mot øregangen. Starkey tåler ikke like mye, men fortsatt tåler den langt mer enn alle vanlige universalpropper undertegnede har prøvd.

Hvordan er støydempingen i disse proppene mot feks Bose sine QuietComfort-hodetelefoner med aktiv støydemping? Det er vel en viss forskjell på aktiv og passiv støydemping uansett, der aktiv nærmest "eliminerer" støy utenifra, der passiv bare demper støyen?

Tenker på forskjellen på hvordan disse ACS-proppene ville fungert på en flytur i forhold til et hodesett med aktiv støydemping.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mobilfil: For mobile, og stort sett dårlige lydkilder, kan det være et pluss at proppene ikke er kresne. For alt annet utstyr har du rett :)Surrections: Fordi det kun skjer under noen ganske få omstendigheter - for eksempel om du gjesper kjeven nærmest av ledd, eller virkelig - virkelig halser alt du kan. Mesteparten av tiden vil du ikke merke noe til det, og normal aktivitet bør ikke by på noen store problemer. Når proppene ikke tetter så går de rett "tilbake på plass" igjen etterpå, og du slipper å dytte dem inn, slik som man alltid må gjøre med universalproppene. Alt i alt så vi ikke på det som noen stor ulempe med Starkey-variantene, men disse sitter altså enda litt bedre :)La merke til at det kanskje så litt vel dramatisk ut i testen, så jeg endret litt på den. Forskjellene er ikke dramatiske, men med ACS-løsningen kan du skjære så mange grimaser du måtte ønske uten at de noensinne mister "forseglingen" mot øregangen. Starkey tåler ikke like mye, men fortsatt tåler den langt mer enn alle vanlige universalpropper undertegnede har prøvd.

Hvordan er støydempingen i disse proppene mot feks Bose sine QuietComfort-hodetelefoner med aktiv støydemping? Det er vel en viss forskjell på aktiv og passiv støydemping uansett, der aktiv nærmest "eliminerer" støy utenifra, der passiv bare demper støyen?

Tenker på forskjellen på hvordan disse ACS-proppene ville fungert på en flytur i forhold til et hodesett med aktiv støydemping.

jeg har satt meg en del inn i formstøpte ørepropper da jeg har problemet med universal passform. Jeg bruker per i dag ACS T2: http://www.hantek.no/index.php/in-ear/acs-t2-dual-driver-iem og disse demper vell så godt som et sett med hodetelefoner. Jeg vil faktisk si at du får bedre lyd med formstøpte in-ears, siden du får lyden lengre inn i øret. Når dette blir kombinert med en ørepropp som tetter 100% får du godt trøkk.

Hvordan formstøpte ørepropper på universale in-ears fungerer, noe som dette: http://www.hantek.no/index.php/orepropper/custom-ear-sleeves og som denne testen også viser til om jeg ikke tar feil så har jeg hørt mye godt og en kamerat av meg har dette fra blant annet Hantek og sier at utvendig støy ikke er noen problemer lenger.

Men det er jo veldig mye smak og behag om dette her. Jeg klarer ikke hodetelefoner da det blir for stort og tungt for meg. Prisene på gode hodetelefoner er også noe av det samme som formstøpte ørepropper (nesten ;P) så det kommer nok på hva man er ute etter.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...