JokerN_ Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Har byttet ut min gamle WD Green 2TB i stue-PC'n, med en ny WD Black 2TB. Eller jeg bruker forsåvidt begge to, men har formatert den gamle og lagt OS på den nye WD Black. Problemet er at ting har blitt værre etter at jeg fikk den nye HDD'en. Disken bråker noe voldsomt, og virker tregere enn min gamle disk. Kan jo nevnes at jeg også har byttet hovedkort samtidig, men kan ikke skjønne at det skal ha noe med saken gjøre? Lurer på om jeg må sende tilbake denne disken, eller om det er en logisk forklaring? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Definer "bråker noe voldsomt". Er det lydene ved lesing/skriving eller suselyd når disken går idle? Er det pipelyd? Er det banking? Høres det ut som noen kjefter og smeller og slamrer med dører? Hvordan er bråket? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Legg forsiktig en finger oppå disken når den er aktiv og kjenn om det vibrerer veldig.Jeg kjøpte 3 stk 500GB av disse og 2 måtte i retur da de vibrerte("buzza") så jævlig at kabinettet mitt rista.Denne serien må helt klart ha høy feilprosent og det går i veldig kraftige vibrasjoner som gjør at disken neppe blir gammel.Hos meg var det så gale at jeg blei nervøs for de andre delene i maskina.Så kan du kjenne at disken vibrerer veldig er det bare å sende denn i retur. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Det er den vanlige "skrape" lyden, når harddisken jobber. Men jeg har aldri opplevd så ekstrem lyd fra en harddisk, ikke på mange år hvertfall. Og den er jo som sagt helt ny. Når jeg tar vekk sidedøren i kabinettet mitt, så hører jeg en veldig lav suselyd under idle også, men dette har jeg ikke tenk over før nå når jeg sjekket det. Det værste er vel egentlig at jeg merker at disken er veldig treg. Den henger seg litt i noen få sekunder innimellom, når den får mye å jobbe med, og er generelt bare treg. Burde vel kontakte dustinhome da, så jeg kan få retunert denne? Lenke til kommentar
VirtualMan Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Prøvde du å klone OSet tilbake til din gamle disk for å se hvordan denne yter på det nye systemet ditt? For det blir jo gjerne et nytt system når du har byttet hovedkort.. Noen nye drivere er sikkert installert og dette kan føre til ustabilitet og bl.a. heng av ATA-drivere. Men jeg vil vel gjette på at du har fått en skikkelig feilvare, ja! Med det bråket!! Om de skulle påstå at, "jo slik er harddisken, det er ingen feilvare", så kan du jo bare angre kjøpet. Husk å slette nakenbildene av alle venninnene dine før du sender inn disken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå