Gå til innhold

BK: 3 på alle 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skarpt og fint med gode detaljer, Disse kommer virkelig til sin rett i fullformatet.

Tror faktisk disse bildene ville gjort seg enda bedre i S/H, Da ville fargene i bakgunnen ikke stjålet så mye oppmerksomhet, og det ville vært en fordel

Lenke til kommentar

Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. :)

Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det ;)

PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet. :)

Lenke til kommentar

Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. :)Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det ;)PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet. :)

Takk for inspill.. Det med exif skjønte jeg ikke meteren av?

Lenke til kommentar

Skarpt og fint med gode detaljer, Disse kommer virkelig til sin rett i fullformatet.Tror faktisk disse bildene ville gjort seg enda bedre i S/H, Da ville fargene i bakgunnen ikke stjålet så mye oppmerksomhet, og det ville vært en fordel

Takk .. S/H kommer straks!

Lenke til kommentar

Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. :)Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det ;)PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet. :)

Takk for inspill.. Det med exif skjønte jeg ikke meteren av?

Exif er opplysningene om brennvidde, lukker, blender og ISO - samspillet melleom disse faktorene avgjør eksponering, dybdeskarphet mv.

Det jeg ser nå i ettertid er at disse dataene faktisk ligger inne på bildet ditt - men sidene er nylig blitt endret endel og jeg var ikke helt klar over at nå må man trykke på "Vis informasjon om bildet" for å få frem dette. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...