pierce007 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Har to Raid0 disker (laptop), men får ikke bootet opp, får Blue screen hele tiden. Hjelper heller ikke med denne reparer delen ved boot på dvd. Hvordan kan jeg nå smertefritt få kopiert datene over til annen disk å få de tilgjengelig igjen? Lenke til kommentar
nutts Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hvis det ikke er noe feil med raid kontroller eller hovedkort burde dette virke. Boot maskinen fra en "live" linux cd, kopier over filene du trenger til en ekstern disk. Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg antar Raidet ditt er satt opp av en egen raid kontroller. Kommer du forbi bios og raid0 initaliseringen ? Prøve med OS på minnepinn eller CD og se om du på den måten klare redde data. Raid0 er en skummel greie å bruke på kritiske data. Backup av filer er obligatorisk. Vet det hjelper lite si det nå sikkert, men for fremtiden. Lenke til kommentar
bollapinnsvin Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Vær forsiktig med å tvinge harddiskene igang om det er noe feil med de. Om du skraper opp platene så kan du miste data permanent... Er det viktige data hadde jeg nok tatt kontakt med ibas eller Ahlberg data. Jeg har brukt Ahlberg data etter å ha mistet masse bilder en gang tidligere da de var billigere enn ibas og jeg fikk tilbake alle bildene! Koster noen kroner, men om det er viktige data er det kanskje verdt det? Husk backup i fremtiden... http://www.ahlbergdata.no Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Du kan bruke https://en.wikipedia.org/wiki/Dd_%28Unix%29 med conv=noerror,sync for å kopiere ein harddisk over til ein anna harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå