Kakeshoma Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Nettopp begynt litt med Exchange server 2010, litt tungt å lese opp alt så spør litt her. Satt opp en ren Exchangeserver i domene, lurer litt på forskjellen på å sette opp Mailbox mot å sette opp Mail Contact og Mail User (under Recipients configuration)? Holder det å sette opp en mailbox for hver bruker? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hvis du nettopp har begynt å bruke et program så er brukermanualen et godt sted å starte. En bruker har muligheten til å logge på exchange serveren og sjekke innholdet i en mailbox. Han kan sende epost til en contact. I de fleste oppsett så vil dette være tilfellet: En user har alltid en mailbox. En user kan ha tilgang til flere mailbox Flere user-objekt kan ha tilgang til samme mailbox En user er alltid en contact En contact beskriver en mail-mottaker i et eksternt system (en annen exchange server, en mail server i et annet system i samme eller i tredjeparts domene). Det er en form for adressebokoppslag. Det kan være tilfeller der en user ikke har en mailbox. Det vil være hvor du har satt opp SMTP-relay (tilgang til å sende email) for registrerte brukere uten at du tilbyr POP3 eller annen form for mailbox. Dette er da brukere som kun kan sende mail. Mailbox blir alltid generert for disse brukere så vidt jeg vet, men den kan fjernes. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå