odiso Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Hei! Har bestemt meg for at jeg skal kjøpe meg en ny pc etter konfirmasjonen. Jeg har spart penger lenge, men har satt inn mye i banken så må vente i noen uker til. Har tenkt til å spille hovedsakelig cs, både 1.6, source og kanskje go på pcen. Skal kanskje spille spill som trackmania, LoL og HoN også. Skal samtidig drive snakkeprogrammer som skype og ventrilo, og eac uten lag. Skal ikke streame eller spille spill som bf3, skyrim eller mw3 på pcen så trenger ingen kjempe heftig pc. Har tenkt til å oppgradere skjermen senere, men pcen er første prioritet nå. Har surfet litt rundt og funnet ut av at jeg vil ha: Intel i5 2500k 650 watt strømforsyning 8 GB ram 500 GB hardisk Minst 1GB grafikkkort Kabinett som er lett å bygge i (førstegangs byggende) Windows 7 home premium (norsk) Har også vurdert SSD hardisk, men lurer på hvor mye det hjelper og om det er nødvendig. Hadde tenkt meg en pc til rundt 6-7 tusen. MAX 8 tusen. Takker for svar på forhånd. Mvh. Odin Endret 21. april 2012 av odiso Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Har også vurdert SSD hardisk, men lurer på hvor mye det hjelper og om det er nødvendig. SSD hardisk er aldri "nødvendig" men den gjør at oppstart og loading osv går på få sekunder istede for lengere tid uten SSD . Du kan også legge inn de mest spilte spillene dine der så får en raskere loading etc de også , Som sagt det er aldri nødvendig med ssd ( med mindre du skal drive med HD reandring osv på filmer) men det er en luksus ting som er godt og ha ! blir mye mindre venting osv Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) SSD kommer godt med å er verdt og gå for:) La opp ett build som funker fett til det du sier du skal bruke pcen til, men ble det for dyrt så må du nesten komme med ett budsjett. Endret 21. april 2012 av terje k. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Anbefaler Corsair Carbide 500R som kabinett. God plass til å gjemme kabler og over all gode løsninger Lenke til kommentar
odiso Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Oppdatert tråden nå og det ble nok litt i dyreste laget for meg ja Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Oppdatert. Fjernet CPU cooleren siden du uansett får med stock kjøler. Byttet kabinettet med Corsair 500r. Byttet til en billigere PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå