Turisas Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 hvordan blir det gjort når man har et lån når man går inn i førstegangstjenesten? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva slags lån? Studielån og huslån fryses og forsvaret dekker rentene, men det er stort sett det eneste. Har du et annet type lån får du ingen hjelp med dette med mindre du refinansierer hele greia om til et boliglån. Lenke til kommentar
Turisas Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 har et billån på ca 100 000kr Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Billån tar ikke forsvaret seg av. Det vil løpe som normalt. Du får ringe til selskapet eller banken hvor du har dette lånet og forklare situasjonen, fortelle hvor mye du har mulighet til å betale i måneden og få til en betalingsplan for året du er i militæret. Endret 21. april 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Du kan selvfølgelig prøve å prate med en sosialkurator i forsvaret for å høre hvilke muligheter du har, men jeg kan ikke svare på hvorvidt de vil hjelpe deg med et slikt lån. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Anaio: Tror du virkelig forsvaret tvinger folk til å gå personlig konkurs? Det er nok ingen automatikk i at du får hjelp til å betjene andre lån enn studie- og boliglån, men når de betaler store deler av trafikkbøtene dine så kan de selvfølgelig hjelpe deg med også andre utgifter. Hvis situasjonen var slik du beskrev, at forsvaret ikke bryr seg om forbrukslån/billån, så ville det åpenbart ha forferdelige konsekvenser for veldig mange av de som var inne til fgtj. som ikke begynte rett etter videregående. Dersom man har en litt mer "innviklet" økonomi enn den jevne 19-åring, så går man til sosialkuratoren i leira man tjenestegjør, forklarer og dokumenterer og får hjelp. De krever nok ett og annet av deg, men de avviser deg ikke og sier "dette er ditt problem, ikke vårt", som du gir inntryk av. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Forsvaret tar ikke på seg utgifter (renter, etc) for forbrukslån eller billån. Det sosialkuratoren gjør er å hjelpe deg på best mulig måte å få håndtert lånet. Enten om det er via en frysing av lånet, en midlertidig justering av nedbetalinger og lignende. En jeg bodde på rom med hadde ish 50k i forbrukslån, han fikk fryst det i 9mnd, så de siste 3mndene fikk han forskudd på dimmepenger som han brukte på å betale ned lånet. Så de finner alltid en løsning =) Lenke til kommentar
Gagsit Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg hadde ett billån som deg, økonomidama jeg prata med ringte til banken å ordna så jeg kun betalte renter året jeg var inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå