Gå til innhold

Win2k går amok, systemfeil ruller inn som maur=(

Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer med min nye PC, har bygd den selv. Den fungerte fint en periode, så dukket MSBLAST opp, men kjørte program fra norton og fikk beskjed at viruset var fjernet. Jippi tenkte jeg. I ettertid har jeg fått store problemer med Windows 2000 som jeg kjører. Senest i dag fant jeg viruset igjen, men imot enhver lov. Det lå kun i registeret, og ikke på harddisken, eller under prosesser.

Maskina har spontan boota og restarta av seg selv i uker nå, men tidligere i dag ramlet jeg innom et annet forum, og fant ut at jeg hadde innstilt på omstart ved systemfeil. Fjernet valget. Når jeg kjører, uansett program, får jeg etterhvert opp en bluescreen med følgende melding (Internet Explorer og vanlig Explorer er verst):

*** STOP: 0x00000050 (0xF0578B20, 0x00000000, 0x80434B39, 0x00000000)

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** Adress 80434B39 base at 80400000, DateStamp 384d9b17 - ntoskrnl.exe

Starter dumping av fysisk minne....

Noen ganger har det stått noe som ntsys.dll eller nt*.sys

*=bokstaver, ord eller tall. Husker ikke alle navnene her og nå

Er det noen som vet hva dette kan være? Kan det være minne eller harddisken som ikke er bra???

Akkurat nå holder jeg på og installere Win2k på nytt for 100.gang iløpet av 3 uker, og begynner og bli mektig lei. Har en kopi av Lindows OS 4.0 også, men skjermkortet mitt (Radeon 9500) støttes ikke av OSet, så jeg sitter fanget med Win2k som alltid har vært stabil og bra før. Kjørte det på den gamle pc'en min (En Celeron 500mhz, med Abit BH6)

Min nye PC kjører på en AMD Athlon XP 2500+ (Barton) og med et Abit NF7-S eller et NF7 hovedkort.

All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt MSBLAST fixen som er utgitt av Norman, men jeg skal forsøke den du oppga også.

Formaterte harddisken i går med noe som kaltes Zero (Full), lå på DiscWizard disketten fra Seagate for HD oppretning... Formaterte hele harddisken, og la inn en gammel installasjon av Windows 98. Får fremdeles feilmelding om at det er noe feil i ntkrnl.* eller ntknl.*... vet ikke hva det kan være, men jeg skal forsøke å kjøre den fixen, og håper det hjelper:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lagt inn SP4... maskina oppførte seg noe merkelig før jeg gjorde det, men ellers helt fin. Etter at SP4 ble lagt inn, fikk jeg ikke lenger adgang til internet, eller dvs at IEXPLORER genererte feil hele tiden, så jeg kom meg ikke inn på Windows Update for å legge inn videre oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...