1i1i1i1i1 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Enig med Vindicator. Begynner å bli rimelig lei alt maset om denne plastikken. Plastikken er av god kvalitet, men den føøøles kanskje litt billigere ut, det driter jeg i. Verre at den går i bakken å knuser i tusen biter. Den er uansett svært solid, så om det er plastikk eller alu/glass bryr meg ingenting... Endret 6. mai 2012 av 1i1i1i1i1 4 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg lurer på er om skjermen er like "dårlig" i sol lys som min SGN (samme skjerm på S3 og SGN). Synes å huske at min gamle S2 var bedre i solen. Nå vet jeg ikke hvordan S2 er i sola. Men one x funker fint i sola. Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Enig med Vindicator. Begynner å bli rimelig lei alt maset om denne plastikken. Plastikken er av god kvalitet, men den føøøles kanskje litt billigere ut, det driter jeg i. Verre at den går i bakken å knuser i tusen biter. Den er uansett svært solid, så om det er plastikk eller alu/glass bryr meg ingenting... Helt enig i det dere sier, men folk klarer aldri å få det inn at S3 bruker samme type som plastikk som HOX, men fordi det ikke er unibody så kan selvølgelig ikke plasten være like tykk! Ingen som sa noe om at polykarbonat var "billig" på One X, men på S3 er den visst tydeligvis det. Noe av det som skremmer meg ved One X er jo at den matte finishen lett slites vekk, hvertfall på den grå utgaven. Hyperglazen på S3 skal jo være ripemotstandig, og jeg vil heller ha blank, ripefri overflate med fingeravtrykk en matt ripete overflate uten fingeravtrykk. Skal riktignok sies at den hvite One x virker mye bedre på dette området. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Er det noen rykter på 32/64Gb versjonen? Når og hvor den slippes? Og ca pris? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Merklig syn folk har på telefoner av "plast" Det er faktisk ikke vanlig plast det er snakk om... Fks samsung sine toppmodeller er ikke laget av vanlig plast som i plastkopper eller plastbestikk plast.. osv.... De er laget av komposit/plast legeringer.. Forkjellige typer matrialer som er legert sammen for og gi lav vekt høy styrke høy strekkfasthet osv for at de skal tåle en støyt og vere solide.. molekylstrukturen er helt annerledes en "plast" som det virker som mange sammenligner med.. er ofte armert i tilleg med fks glassfiber eller andre fibre for og gi enda bedre styrke.. Skjermen er laget av noe som heter Gorilla Glass på samsungtelefonene og det er faktisk herdet glass som er lagt ned i en form med smeltet kalium for og jøre glasset "seigt" så det ikke knuser men er like ripe beskyttende som herdet glass men knuses ikke som glass... (Gorilla Glass is a thin-and light-weight material which supports the seamless full-glass fronts of the most sophisticated device designs. Because it is strengthened at the molecular level, its ability to resist damage creates a performance advantage over other cover materials..) Ting som skal vere solide og samtidig vere lett og tåle ytre påkjeninger bra er komposit matrialer som kan vere så mangt.. reint stål reint glass vanlig tre osv er gammeldagse matrialer... fks Alle våpen som blir brukt i tjeneste (militere våpen) blir laget av plat/komposit matrialer osv glasfiberarmert polyteran plas fks og ande komposit matrialer for de er lette strerke solide osv og eg kan ikke se noen bakdeler med det.. her er jo bare 1 av mange eksempler på hva som tåler mest--- Endret 6. mai 2012 av Naits_89 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg lurer på er om skjermen er like "dårlig" i sol lys som min SGN (samme skjerm på S3 og SGN). Synes å huske at min gamle S2 var bedre i solen. Nå vet jeg ikke hvordan S2 er i sola. Men one x funker fint i sola. Lenke til kommentar
johnd2407 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Leste at en dude sin kone greide å kjøre over sin gs2 med bilen og det som skjedde med skjermen var den fikk sorte striper fra hjulet, ikke noe mer. Den ble ikke knust eller noe som helst. Derimot en iPhone ville nok punktert hjulet haha! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Problemet med plast er vel mest at mange kjøper telefonen fordi den er blank og skinnende med et eksklusivt utseende. Plast er ikke så ekslusivt, men tåler mer og det er viktigere for andre bl.a meg. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Merklig syn folk har på telefoner av "plast" Skjermen er laget av noe som heter Gorilla Glass på samsungtelefonene og det er faktisk herdet glass som er lagt ned i en form med smeltet kalium for og jøre glasset "seigt" så det ikke knuser men er like ripe beskyttende som herdet glass men knuses ikke som glass... (Gorilla Glass is a thin-and light-weight material which supports the seamless full-glass fronts of the most sophisticated device designs. Because it is strengthened at the molecular level, its ability to resist damage creates a performance advantage over other cover materials..) Jeg har hatt SGS, SGS 2, Galaaxy Note og Galaxy Nexus. De har vel alle Gorillaglass. Det tok meg ikke mange dagene før jeg hadde store riper i dem alle sammen... Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Da må du være svært uforsiktig eller uheldig. Jeg har hatt SGS siden release. har hatt den i lomme med nøkler, mistet den på flere typer underlag, etc. Kort sagt, den har hatt det jeg vil tro er en normal tilværelse. Den er nærmest ripefri. Kun en liten, nesten usynlig, ripe på 3 - 4 mm. Resten av telefonen har noen små tegn på slitasje, men ikke mye. Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Tenker jeg venter med bestillingen til nett butikkene vet mer... Tror ikke de har fått mer info enn oss ang sgs3 for øyeblikket. Noen som har sett den trådløse lade platen forresten? Det mye snakk om den, men lite skikkelig info... :-( Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Merklig syn folk har på telefoner av "plast" Skjermen er laget av noe som heter Gorilla Glass på samsungtelefonene og det er faktisk herdet glass som er lagt ned i en form med smeltet kalium for og jøre glasset "seigt" så det ikke knuser men er like ripe beskyttende som herdet glass men knuses ikke som glass... (Gorilla Glass is a thin-and light-weight material which supports the seamless full-glass fronts of the most sophisticated device designs. Because it is strengthened at the molecular level, its ability to resist damage creates a performance advantage over other cover materials..) Jeg har hatt SGS, SGS 2, Galaaxy Note og Galaxy Nexus. De har vel alle Gorillaglass. Det tok meg ikke mange dagene før jeg hadde store riper i dem alle sammen... Da må du ha lagt dem sammen med nøkler osv? Jeg har hatt iPhone 4 et år, og var full i små riper. Dette ved VELDIG forsiktig bruk. Uten noe annet i lommer, og har aldri lagt fra meg telefonen på harde gjenstander. Har hatt Galaxy S2 nå i snart 4 måneder, og er ikke en ripe i skjermen ved samme forsiktig bruk. På samme tid, var iPhonen full i små riper.. Så er veldig fornøyd med Gorilla glasset på Galaxyen. Men det er klart, man må være forsiktig selv om det er Gorilla glass. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Det er også gorillaglass 2 på sgs3 så blir nokk bedre nå Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Det er også gorillaglass 2 på sgs3 så blir nokk bedre nå Jeg har lest at det er like sterk, men tynnere. De har klart å få glasset tynnere, men med lik styrke. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Knall bra video -> Samsung Galaxy S3 Vs Apple iPhone 4S Vs HTC One X 1 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Gleder meg til å installere custom ROMs på denne telefonen 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hva oppnår man med det? Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Høyere oppdateringsfrekvens, bedre performance, automatisk ROOT, mulighet til å installere flere tweaks +++ 1 Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Ihvertfall føles det slik for den som innstalerer... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå