Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av nytt skjermkort. (bytte ut 2x 5770)

ignoreme

Anbefalte innlegg

Hei Godfolk:)

Jeg tenkte jeg skulle få oppgradert skjermkortene mine, til noe nytt, som bråker langt mindre(!).

Har i dag 2x ati 5757 kort i crossfire. Kjører ASUS RAMPAGE II EXTREME hovedkort som jeg mener støtter både crossfire og SLI.

Hva blir ett lurt valg for oppgradering?? Spiller ikke alt for mye, men greit at det takler det jeg ønsker å spille. Spiller mye blueray, full hd filmer. Det er viktig at kortet er stille, og betaler gjerne litt mer for det.

Ser for meg en maks pris på 2.5-3k. Men, som sagt, jeg spiller ikke mye, og det jeg spiller er som regel indie/sim city og tycoon spill, altså ikke veldig grafikk-krevende.

For min del, så spiller det ingen rolle om det er ett ATI / nvidia kort, bare det yter bedre enn det jeg har i dag, og er mer stille.

Takker for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et gtx 560ti med 1gb vil holde fint til bruken din. Om du skal spille nyere / tyngre spill så ta en titt på HD7850. MSI, Gigabyte og Asus har kjølere som bråker mindre enn referansekortene.

EDIT: kortet som er linket til ovenfor er også knall

Endret av fflex
Lenke til kommentar

N1ko, snakker vi store forskjeller i pris/ytelse?

Ellers så så jo ikke det kortet Vitty linket til verst ut:)

*Kommer forresten til å handle hos dustin/komplett/mpx.

Det har ikke vært noen indikasjoner på at 28nm vil presse pris/ytelse med det første, hvordan dette blir om tre-fire måneder er dog vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...