ignoreme Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Hei Godfolk:) Jeg tenkte jeg skulle få oppgradert skjermkortene mine, til noe nytt, som bråker langt mindre(!). Har i dag 2x ati 5757 kort i crossfire. Kjører ASUS RAMPAGE II EXTREME hovedkort som jeg mener støtter både crossfire og SLI. Hva blir ett lurt valg for oppgradering?? Spiller ikke alt for mye, men greit at det takler det jeg ønsker å spille. Spiller mye blueray, full hd filmer. Det er viktig at kortet er stille, og betaler gjerne litt mer for det. Ser for meg en maks pris på 2.5-3k. Men, som sagt, jeg spiller ikke mye, og det jeg spiller er som regel indie/sim city og tycoon spill, altså ikke veldig grafikk-krevende. For min del, så spiller det ingen rolle om det er ett ATI / nvidia kort, bare det yter bedre enn det jeg har i dag, og er mer stille. Takker for hjelp:) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Etter å ha lest hva du skal bruke grafikkortet til så vil feks et GTX 560ti holde i lange baner. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657123 Har den samme kjøleren selv, utrolig stillegående og fint kort. Yter også bra til gaming. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Ser dustin har tilbud på 5** serien. Hvor stor forskjell er det på fks 1-2GB 560 korta? og fra 560 til 570 serien? prisforskjellen var jo ikke så stor mener jeg. Takk:) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Hvilken skjerm har du / oppløsning? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 1920x1080 mot tv'en (samsung 8 serie, 46" led) også har jeg 2X 24 tommers led pc skjermer med 1920X1200 120mhz. Ingen av dem er klare for 3d, og det er heller ikke noe jeg kommer til å ta i bruk. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=240543&banid=hwpg Beste kortet du får tak i under 2000kr. Dette er ikke et gtx 560 ti.... Sær navngiving fra Nvidia sin side, men det er i praksis et gtx 570 kort. (448 cuda cores) Mest bang for bucksa. Endret 21. april 2012 av vitty 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Et gtx 560ti med 1gb vil holde fint til bruken din. Om du skal spille nyere / tyngre spill så ta en titt på HD7850. MSI, Gigabyte og Asus har kjølere som bråker mindre enn referansekortene. EDIT: kortet som er linket til ovenfor er også knall Endret 21. april 2012 av fflex Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Hva med å vente til GTX660 kommer? Det kommer nok i løpet av Mai/Juni. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 N1ko, snakker vi store forskjeller i pris/ytelse? Ellers så så jo ikke det kortet Vitty linket til verst ut:) *Kommer forresten til å handle hos dustin/komplett/mpx. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 N1ko, snakker vi store forskjeller i pris/ytelse? Ellers så så jo ikke det kortet Vitty linket til verst ut:) *Kommer forresten til å handle hos dustin/komplett/mpx. Det har ikke vært noen indikasjoner på at 28nm vil presse pris/ytelse med det første, hvordan dette blir om tre-fire måneder er dog vanskelig å si. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 mpx har gainward sin versjon av gtx 560 ti 448 på lager. De kommer ikke til å ta inn fra andre produsenter da det var et "limited edition" kort. Asus med DCUII er et bedre valg. Gainward versjonen er ikke dårlig, men Asus er bedre;) Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Da var asus kortet med dcuII bestilt:) Så da får vi håpe kjerringa blir fornøyd med at det støyer litt mindre. Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Barehyggelig=) håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 25. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Fikk skjermkortet i går, og må si meg meget fornøyd. Det var både stille (etter litt tuning) og øyt bedre enn mine to gamle kort. Så stort takk til dere alle:) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå