Henhva Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Ja, jeg skal oppgradere pc'en min og har funnet de delene som jeg tror jeg vil ha, men vil bare vite at jeg ikke har oversett noe samt få tips om det er en grei pakke med deler. Foreløpig tenker jeg: Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 SSD: Samsung SSD 830 Series 64GB 2.5" Prosessor: Intel® Core i7-2600 Processor. Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan. Minne: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Skjermkort: Nvidia Kepler GTX660 (når det kommer) Lyst på litt feedback fra noen som vet litt mer om pc en meg Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hovedkort: Det har kommet nye brikkesett, se etter ASUS P8Z77-V Pro SSD er et godt valg, enten den eller Intel 520 Prosessor: i7-2600 har låst multiplikator, hvis du kjøper i7-2600K er den lettere å overklokke. Hva skal maskinen brukes til? Om det er spilling er en i5-2500K vel så god. Ivy Bridge er også rett rundt hjørnet. Det er ikke snakk om all verdens ytelsesøkning, men noe er det. Minne: Usikker på prisen på Dominator om dagen, men de har pleid å være overpriset. Vengeance Low Profile gjør samme nytten og var (/er?) billigere. Lavprofil er også nødvendig om du senere vil ha en tredjepartskjøler. Skjermkort: Vanskelig å si når vi ikke vet noe om kortet. Men jeg ville ha satt opp GTX 660 / HD 7850. -Deluze Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Hvis du skal vente på gtx 660, så kan du like så godt vente med valg av cpu også da ivy bridge er rett rundt hjørnet. Kanskje du kunne kommet med bruksområde også? Er det en gaminrigg er det like så greit å gå for i5-2500k og heller legge mellomlegget i bedre gpu (evt. i5-3570k når den kommer). Videre så er det like så greit å gå for k versjonen av cpu'n selv om du ikke skal overklokke, da den vil ha større markedsverdi ved evt. videresalg. edit: så ikke Deluze sin post:P Endret 21. april 2012 av vitty Lenke til kommentar
Henhva Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Når det kommer til bruksområde så blir det gaming/multimedia. Jeg ønsker å kunne kjøre en del programmer som photoshop, sony vegas, flash o.l. samtidig Har ikke akkurat hørt om ivy så om noen kan gi meg litt mer info så hadde det vært greit. Endret 21. april 2012 av Henhva Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 ivy bridge er en forminsking av microarkitekturen i sandy bridge. Fra 32nm til 22 nm. Det skal resultere i en effektivisering. Ut i fra tall så er det snakk om et ytelses hopp på rundt 10-15%, så ikke store hoppet, men siden prisene ser ut til å ligge på samme nivå som SB så kan det være verdtå vente. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Som vitty sier er det en liten forbedring av Sandy Bridge på de aller fleste områder. Tidlige tester antyder at temperaturene ikke er forbedret, men det er ikke en all verdens økning det ser ut til å kunne bli. Forskjellene mellom i7 og i5 på LGA1155 er at i7 har Hyperthreading, tester tilsier at HT gir deg omlag 15 % ekstra ytelse i de programmene som kan utnytte dette. Photoshop er vel en av disse, resten aner jeg ikke. Om 15 % ekstra ytelse i noen programmer kan forsvare 50 % høyere pris er noe du må avgjøre. -Deluze Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Til mediabruk er i7 det beste valget. Det gir deg ganske mye bedre ytelse i Vegas, PS etc og samme ytelse i spill som i5. Lenke til kommentar
Henhva Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 OK, takk da har jeg velg egentlig fått svar på det jeg ville ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå