Titanica Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hei! Vet ikke om det er vanlig at folk spør etter Wordpress-hjelp her, men jeg har spurt både på et norsk WP-forum og på det vanlige WP-forumet uten hell. Jeg har i flere dager forsøkt å forandre fonten på sida mi: www.titanica-art.com Foreløpig ser alt ok ut bortsett fra en ting. Jeg klarer ikke å forandre "comment form"-fonten til å bli like liten som fonten på resten av sida. Jeg har den siste WP-versjonen og temaet jeg bruker heter "The Francis Wright". Jeg antar det er i theme.css jeg skal forandre? Men jeg finner ikke ut hvor og hvordan. Er det noen her som kan hjelpe? Slik ser css-fila ut: http://dl.dropbox.co...4/theme.css.txt - Titanica Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hei, dårlig at du ikke får hjelp fra de andre forumene - men her skal du få svar! Dersom du liker å jobbe med design og endring av nettsider anbefaler jeg deg å ta i bruk Firebug, dersom du bruker Google Chrome kan du trykke F12 på Windows mener jeg eller CMD + Option-key + J på Apple maskin. Du lurer kanskje på hvorfor du skal dette? Jo dette gir deg fordeler som å kunne se hva som ligger på hvor. For å kunne endre på fonten må du på linje 282 i Theme.css Her burde du se følgende: .aside li i, i.date, .postmetadata, .tags, .post-edit-link, .navigation, .comments_count, .comment_navigation, label, .copyright, .nocomments { text-transform: uppercase; color: #838B8B; font-size: .6em; font-style: normal; font-family: "Verdana"; } Håper det var til hjelp. Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Hei! Takk for svar. I går kveld var det en som svarte på et annet forum. Jeg prøvde å forandre der du sa, men det skjedde ingen forandring i bloggen. Det virker som om noe overstyrer? Det jeg gjorde var følgende: Under #respond i theme.css la jeg til font-size:0.5em; og da fungerte det. Jeg skal sjekke ut det programmet uansett. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå