Gå til innhold

Lottopremie: Økonomisk veiledning?

Delvis

Anbefalte innlegg

Har regnet det som en selvfølge å si ja til slik veiledning, om jeg skulle vinne stort. Trodde hvertfall ikke det kunne skade?

Men så de skrev på Norsk Tipping om han som vant 13 mill i Vikinglotto, hadde sagt at det måtte han "tenke på det".

Lurer litt på hvorfor noen må tenke på det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi ikke alle vil at en rådgiver skal fortelle hva som er best å gjøre med 20 millioner

hos meg hadde 10 millioner gått på sparekonto

de resterende 10 :

1 million til hver av mine foreldre

500.000 på hver av mine søsken = 1.500.000

et par 100.000 til mine aller beste venner = 200.000

Resten ville gått til investering av et stort hus med utleiemuligheter og luksus :)

Lenke til kommentar

Fordi ikke alle vil at en rådgiver skal fortelle hva som er best å gjøre med 20 millioner

Eeh.. neivel. Men skjønner fortsatt ikke helt tror jeg. Det er vel bare råd de gir, om hvor det er lurt å plassere osv. En bestemmer jo selvsagt sjøl

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok også sagt nei, trenger ingen til å fortelle meg hva jeg skal gjøre.

Har INGEN planer om å satse pengene på noe som helst, sparekonto er det tryggeste og gir mer enn nok avkastning for min del!

Hadde jeg vunnet la oss si 38 mill i viking lotto, hadde jeg satt 25-30 mill på høyrentekonto og brukt resten på å kjøpe meg nytt hus, bil og delt til familie og venner.

25 mill med en rente på 3% gir en gevinst på 750 000 i året uten risiko, syntes det er mer enn nok til at jeg iallefall ikke hadde vært spesielt interessert i noen vanlig jobb lenger, hadde nok begynt med noe jeg liker å gjøre istedetfor :)

Trekker vi fra formueskatt på 1% ifra formuen på 25 750 000 så sitter vi igjen med 492500 i overskudd for året, forsatt mer enn nok for meg!

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

Trekker vi fra formueskatt på 1% ifra formuen på 25 750 000 så sitter vi igjen med 492500 i overskudd for året, forsatt mer enn nok for meg!

Du må trekke av 28% skatt på renten og et par prosent på hele beløpet pga. inflasjon også, og formuesskatten er 1,1%.

Endret av Naranek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner.. Ja jeg hadde sikkert gjort omtrent som dere jeg også. Og kan være enig i at slik veiledning ikke er så nøvendig.

Men det hadde jo vært litt rat å høre hva de hadde sagt og foreslått også. Tror jeg hadde vært litt nysgjerrig på det og jeg :roll:

Men nå trodde jeg kanskje at en bør være reelt skeptisk til å snakke med dem av en eller annen grunn, at det var der det lå noe?

Lenke til kommentar

uansett et overskudd å leve godt av ;)

Man kan leve lenge på 25 mill, men du vil gå i minus hvert år selv om du ikke bruker noe hvis du bare får 3% avkastning.

I minus, hva mener du med det? 3% blir 750 000 brutto det i renteinntekt hvert år.

Lenke til kommentar

Ja hva regner en med at en sitter igjen med netto da?

Sparekontoer får du lett med 3.70 % rente.

Er det ikke slik at renten er lavere når du har en såppas stor sum inne på kontoen? Er iallefall slik hos min bank.

En kan jo fordele det på flere slike banker. Litt på spasmart, litt på Ya bank osv

Men her kommer vi tilbake til utgangspunktet. Det er jo råd om akkurat slike ting jeg regnet med en ville fått gjennom den økonomiske veiledningen du blir tilbudt.

Det kan vel ikke skade å høre hva de sier?

Lenke til kommentar

hos meg hadde 10 millioner gått på sparekonto

de resterende 10 :

1 million til hver av mine foreldre

500.000 på hver av mine søsken = 1.500.000

Hallo, arveavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...