Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til stereo anlegg..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får lappen om 3 uker ca.

Skal kjøpe bmw 3-serie eller audi a3.

Åssen stereo anlegg burda jeg kjøpe ? har ikke noen peiling i det hele tatt, så lenge den spiller ganske bra så er jeg fornøyd. liker å høre på techno, electro, pop, hip hop osv.

Budsjett: 8000 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Kvalitetsmessig så er jeg mest glad i clarion, men det er smak og behag. du må velge om du vil ha med anlegg med drivverk, dvs cd spiller, eller kun inngang for mobil, minnepinne, minnekort, bluetooth osv.

Du vil vel også ha en ekstra forsterker og minst fire høyttalere. Antar at de fleste selgere kan sete sammen en pakke til deg og gi deg en god samlepris.

Denne er fin: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11206&katid=2&id=

Lenke til kommentar

Du vil vel også ha en ekstra forsterker og minst fire høyttalere. Antar at de fleste selgere kan sete sammen en pakke til deg og gi deg en god samlepris.

Hva skal han med minst 4 høyttalere? For 8 000 kr ville jeg prioritert lyden foran (+ sub bak), det er tross at der han sitter.

Lenke til kommentar

Hva skal han med minst 4 høyttalere? For 8 000 kr ville jeg prioritert lyden foran (+ sub bak), det er tross at der han sitter.

Men veit noen av dere bra sider?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har alltid hatt venner som jobber i bilstereobutikker og fått kjøpt billig gjennom dem. Alltid fått 60-70% avslag. Prøv å finn noe du vil ha og se hva de ulike butikkene kan tilby.

Noen anlegg har lydjusteringer tilsvarende surroundrecievere, dvs at lyd fra flere høyttalere justeres i forhold til hverandre slik at lydbildet blir bedre. Som ungdom så skal han vel også fylle opp bilen, og to høyttalere i hattehylla er vel bedre enn to i dørene. Fire høyttalere er vel også vanlig i dagens biler.

Lenke til kommentar

Nei, to høyttalere i hattehyllen er sjeldent bedre enn noe som helst. For det første er ikke hattehyller laget av et veldig egnet materiale, og for det andre så vil trykket fra subben som gjerne står under påvirke høyttalerne.

Selvfølgelig kan dette løses, men det er fremdeles snakk om et anlegg til 8 000. Ikke en ombygging av bilen.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Judysbilstereo.no, dynabel.no, elutstyr.no og bilstereosenteret.no feks, ellers så finnes det mange butikker å velge i, men bilradiospesialisten ville jeg holdt meg unna...

Som det blir nevnt over her, så er ikke høyttalere i hatthylla noen god idè hvis du skal ha sub baki, og det er også foran du sitter og kjører, så da er det der du vil ha lyden for å få riktig lydbilde. Videre så vil jeg IKKE anbefale clarion eller sony spiller, gå heller for en pioneer eller alpine hvis du er glad i fin lyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...