Gå til innhold

LG 47LM760T eller Samsung UE46ES6535?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt fjernsyn i løpet av et par uker, men sliter litt med å bestemme meg. Har pekt ut noen fjernsyn jeg liker veldig godt, og designet på TV er viktig for meg, men selvsagt skal pris/bildekvalitet vurderes. Det står mellom følgende TVer:

LG 47LM760T fra 14.995,-

Samsung UE46ES6535 fra 10.790,-

Samsung UE46D6505 fra 8.490,-

Jeg tror ikke jeg ser så mye på sortnivå og slike ting, jeg er ikke såpass entusiast, men jeg har i dag et Samsung UE40D5005, altså billig 40". Det jeg misliker mest (i tillegg til størrelsen) er bildet ved panorering av kamera. Det ser rett og slett veldig hakkete og felt ut. Ellers så kommer jeg til å bruke en eller to HDMI inn, og vil ha optisk ut til anlegg. Hadde vært fint om TV-volum ikke påvirket lydsignal ut. Jeg bryr meg heller ikke om 3D eller SmartTV ting, har HTPC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, LG'en frister veldig mye, var oppe å så på 55" på Elkjøp tidligere i dag. De hadde ikke ES65xx utstilt da. På en annen side, så koster LG TVen nesten dobbelt så mye som 46D6505.

Men en annen ting, vet du/dere om teknologien, og hva den heter; den som gjør fiberoptisk lydutgang uberørt av TV sitt volumnivå. Vil gjerne ha en direkte link fra HDMI, uten at den forsterkes/reduseres av TV før den går inn i forsterker...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...