Gå til innhold

Toefl-test.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg satser på å ta en master i USA/Canada etter jeg er ferdig med bachelor her i Norge og etter kontakt med noen universiteter så forstår jeg at jeg må ta en TOEFL-test, det var ikke nok med gode karakterer og ekstrafag i engelsk fra VGS slik som jeg en gang ble fortalt..

Har lest litt om testen på nettet og er interessert i å høre noen erfaringer fra noen som har tatt den..

- er det noen forskjell på den internett-baserte og papir-baserte eksamen?

- Hvor tok du den?

- vanskelig/lett i forhold til utgangspunkt.

- Hvordan øvde du? (bøker, internettsider, etc)

- Kan jeg ta den ett år før jeg skal reise til USA eller er den bare gyldig i en gitt periode?

Takk for eventuelle svar og innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok den papirbaserte testen ved NTNU i fjor vår og syntes den var veldig lett. Hvis du har gode karakterer i engelsk fra VGS trenger du ikke en gang å øve, men det kan jo kanskje være greit å gå gjennom heftet du får tilsendt i posten når du melder deg opp. Dette er strengt tatt ikke nødvendig, men gjør at du føler deg litt mer forberedt.

Som Tusker sier den gyldig i to år. Den er nok noe av det du trenger å bekymre deg minst for. Så lenge du har 3 eller bedre i engelsk fra VGS er dette piece of cake :)

Lenke til kommentar

Testen er veldig omfattende. Du blir testet i alle former. Altså lese, lytte, snakke og skrive. Men spørsmål de stiller er relativt lette. Testen tar ca. 4 timer. Jeg øvde ikke noe til testen. Eneste var at jeg lastet ned en sample fra ets.org slik at jeg gjorde meg kjent med programmet jeg skulle bruke. Toefl testen er gyldig i to (2) år.

Gjør deg kjent med hva skolen krever som resultat. Hvis det er over 100 så anbefaler jeg at du øver. Min skole krevde 80 og det gikk fint for meg uten å øve.

Endret av matshg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...