Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop gir ikke lyd når den kobles til TV'en


Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 5738ZG laptop.

 

Er ikke veldig up to date når det gjelder bruk av data, men har begynt å se film via lap top fremfor å leie DVD film.

 

Men når jeg kobler laptop til via HDMI kabel kommer det ingen lyd ut av TV. Finner heller ikke samsung tv som lydkilde.

 

(TV er en forholdsvis ny Samsung modell, led, HD og alt jeg trenger...)

 

Elkjøp lokalt påstår at jeg skal få lyd via HDMI - og har bedt meg oppdatere laptop på drivere. Men jeg har gjort det jeg kan på driver fronten, men uten noen fremgang.

 

Elkjøp skjønner ingenting, men til slutt kjøpte jeg egen kabel som skal kjøre lyd til TV 3.5 mm jack i begge ender, men fremdeles får jeg ikke lyden ut i TV, en.

 

Det hele har endt med at jeg har sittet og sett film på TV skjerm med den skjøre lyden som kommer ut av lap topen. Ikke tilfredstillende i det hele tatt...

 

Noen som har løsningen for meg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har nyeste update på grafikkortet ditt ser du et ikon nederst i høyre hjørne som heter Catalyst. trykk på den og så gå inn på audio devices. Deaktiver speakers og aktiver hdmi derfra :)

 

Takk!!

 

Jeg høyreklikket på høytaleren i høyre hjørne. Fant lydkildene der og når TV var koblet til fant jeg til slutt ut av det. HURRA.

 

Men jeg trengte alle deres tips - håper jeg klarer det neste gang jeg leier en film...

 

Hurra for forumet....og hjelpen der:-)

Lenke til kommentar

om du har nyeste update på grafikkortet ditt ser du et ikon nederst i høyre hjørne som heter Catalyst. trykk på den og så gå inn på audio devices. Deaktiver speakers og aktiver hdmi derfra :)

 

Takk!!

 

Jeg høyreklikket på høytaleren i høyre hjørne. Fant lydkildene der og når TV var koblet til fant jeg til slutt ut av det. HURRA.

 

Men jeg trengte alle deres tips - håper jeg klarer det neste gang jeg leier en film...

 

Hurra for forumet....og hjelpen der:-)

 

np! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...