Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn skrur seg på i 1.sek og så av. fortsetter slik

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt en stabil hjemmbygd pc i ca 3mnd.

Etter jeg hadde puttet alt av hardware i det nye kabinettet mitt. så kunne jeg se at det var en kortslutting rundt hovedkortet da jeg skrudde den på for første gang( ingen ting skjedde). Tok deretter ut alle delene fra kabinettet og rigga opp med hovedkort, x1 ram, Gpu, cpu og psu. på et trebord

Viftene går rundt i ca 1sekund og skrur seg av. (tok t.o.m sikringen i rommet en gang) Det blinker rødt i det ene sekundet på CPU_Led og Ram_led lampene på hovedkortet.

PC specs;

Hovedkort

- Asus p9x79 2011-socket

- 32gb ram

- 2x PowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5

- 1000w Psu

- Intel 3930k CPU

- H100 CPUcooler

Trenger litt hjelp med feilsøking. har prøvd det meste (ta ut Batteriet fra hovedkortet, , hatt minimalt med komponenter når jeg startet den.

Men når jeg clearer C-mos ikke har den plastiken på pinsa så skrur den seg ikke av.men CPU_Led lampa lyser konstant. Byttet PSU

HELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tatt ut Hk fra kabinettet og lagt det på bordet. så er ingen skruer i det. har også prøvd både med og uten CPU vifte :p men jeg kan tenke meg at det er hovedkortet som har tatt kvelden kanskje?

er det isåfall en garantisak og det ikke er fysiske skader?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja. Det første jeg tenkte på var å prøve en annen PSU, siden sikringen i rommet hadde gått. Men siden du sier du har bytta den må det være noe annet. Har du mulighet til å prøve med et annet hovedkort?

bestillte meg et nytt hovedkort og da jeg fikk det satte jeg bare på CPU, 1x gpu og 1.stk ram på en pappeske.. dette funket veldig bra, så jeg satte sammen alle delene inn i kabinettet. men plutselig fikk jeg samme problemet... en typ kortsluttning... etter det koblet jeg alt unødvendig fikk jeg samme problemet som utgangspunktet. viftene går i 1sekund og skrur seg av. hører også en liten gnist fra psuen hver gang den prøver å boote. vet ikke om dette er normalt.

Lenke til kommentar

Jeg regner med du har de "isolasjons-skruene" på kabinettet som hovedkortet er montert på? Slik at HK ikke er i direkte kontakt med kabinettet? Jeg gjorde den feilen første gang jeg bygde pc...resulterte i at pcn kortslutta seg selv hver gang jeg prøvde å slå den på :tease:

Lenke til kommentar

Jeg regner med du har de "isolasjons-skruene" på kabinettet som hovedkortet er montert på? Slik at HK ikke er i direkte kontakt med kabinettet? Jeg gjorde den feilen første gang jeg bygde pc...resulterte i at pcn kortslutta seg selv hver gang jeg prøvde å slå den på :tease:

haha ja. brukte isolasjons-skruene :p men min konklusjon pga dette her skjedde er takket være PSUen... så skal bestille meg ny. og teste et og et komponent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...