xelag1 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hei dette er ett problem jeg alltid har hatt, og jeg bryr meg ikke noe serlig om det egentlig, men vær gang jeg klipper neglene å får jeg alltid betennelse i langefingeren eller pekefingeren. Jeg har før tenkt at dette er fordi jeg klipper dem ned sånn at neglen stikkes inn i kjøttet til høyre eller venstre på fingeren. Men denne gangen så ser det ut som det ikke er derfor da jeg ikke klippet dem helt ned. Det er ikke så vondt at jeg ikke bruker den, men visst jeg skulle ha begynt å klemme på den så hadde jeg nok hatt litt vondt. Er dette normalt? Er det noe jeg kan gjøre med det? Det er litt grønt nedi rota på en måte når jeg har denne betennelsen Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 har det samme problemet med tærne. prøv å ha hånden i et bad med vann og grønnsåpe. ellers kan du ofte pirke dypt nok med en nål til at det grønne pusset kommer ut, så legger du et plaster på med litt fusidin salve i et par dager så er alt bra igjen. 1 Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Ja det er greit nok at det er måter å gjøre det godt på, men lurer mer på hvorfor det er slikt at jeg får det vær gang jeg klipper neglene? Må da være en måte å unngå dette? Takk for svar uansett da. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Er du sikker på at det ikke er pga at neglen din blir inngrodd, altså at den ''gror feil'' når du klipper den? Hvor langt ned pleier du å klippe neglene? Legg gjerne ut ett bilde av neglen/e det gjelder. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hvor langt ned klipper du? For det høres ut som du grovt overklipper. Prøv å klipp negler med en god neglsaks, så ser du hvor lite som skal klippes, for du skal aldri klippe helt inn til den rosafargede negloverflaten. Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Jeg har ikke noen muligheter til å ta bilde, men jeg kan si at jeg av og til pleier å klippe det slikt du forklarer ovenfor, men denne gangen klippet jeg de ikke så alt for kort, og fikk betennelse. Men jeg kan innrømme at jeg klipper dem ganske ''røft'' Jeg prøver ikke å klippe dem så de ser bra ut liksom, det er jo bare så de ikke blir lange. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Begynn å file neglene dine istedet for å klippe dem. Husk å kjøpe en god glassfil, de av stål og sånt pleier som regel å være altfor harde og funker dårlig. Du finner slike glsssfiler til ca50 kr inkludert frakt på ebay Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Oi nå går vi kanskje litt off-topic, men filer funker ikke for meg. Jeg får den verste gåsehuden bare jeg noen andre file neglene sine. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Oi nå går vi kanskje litt off-topic, men filer funker ikke for meg. Jeg får den verste gåsehuden bare jeg noen andre file neglene sine. Prøv glassfil, er skånsom og egentlig veldig deilig å file neglene med. Kan til og med sitte med en katt på fanget og file ned neglen hans mens han fortsetter å male 1 Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Ok, da prøver jeg dette. Takke for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå