Gå til innhold

Fractal Design Define R3 VS Cooler Master High Air Flow 922

Anbefalte innlegg

Fordeler og ulemper med R3/922?

Slenger på 2 spørsmål;

1. Mulig å sikre seg mot statisk dritt ved å skru inn psu i kabinettet og koble til stikkontakt, og feste armbåndet hvor som helst selvom det er lakkert?? :))

2. Jeg har 2 6gbit kanaler på hk.. er det samma om jeg putter min HDD/SDD/Optiske driver i 3 GBits eller 6 GBits?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring så anser jeg kabinett som ikke-jordet, og vil anbefale de som skal bygge en ny datamaskin å finne andre - sikrere - punkter for dette. Jeg snakker dog ikke av erfaring, men mer av ren paranoidisme(?).

Når det gjelder SSD-disken så er det det samme hvor du plasserer den, men du vil ikke få så høy overføringshastighet fra 3GB-slot som 6GB-slot om disken har støtte for dette(som jeg har forstått etter en tur på Google).

Lenke til kommentar

De er begge to kabinetter av god kvalitet, og det er i all hovedsak kun tre forskjeller (er min erfaring etter å ha bygget i 932 og R3):

1. Design, HAF går for "industrimaskin", mens R3 går for rene flater

2. Temperatur og støy, HAF går for mest mulig lufting, mens R3 går (ut av esken) for minst mulig støy. R3 klarer samtidig helt greie temperaturer med tanke på mengden støyisolering, og har også muligheten for å velge lufting foran støyisolering om det skulle være nødvendig.

3. Alder, R3 er nyere og har fått på plass noen ting som HAF 922 ikke har slik som USB 3.0 i front og støvfilter.

Andre spørsmål:

1. Så vidt jeg vet, ja. Når det er sagt er min oppfatning at frykten for ESD er overdrevet. Bruk litt sunn fornuft så skal det ikke være noe problem.

2. HDD og optiske enheter vil ikke ha nytte av SATA 6 Gb/s. Nyere SSD'er derimot vil få en ytelsesøkning av SATA 6 Gb/s, hvorvidt de støtter dette vil stå under produktinformasjonen for det aktuelle produktet.

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...