Nektard Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hvor stor tror du innvandrerandelen av Oslo og omegn er...? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 28% vil han kanskje svare. Men man må huske på at drøyt 10 av dem er europeere/amerikanere, og av de resterende 18% er halvparten relativt lyshudete. Av de resterende ≈9% er halvaparten vestlig kledt og skiller seg ikke ut på bilder. Igjen står burkakledde muslimer og afrikanere. Da står vi igjen med at 1 av 20 vil skille seg ut på bildene. Vi som gikk i togene og så folk på nært hold så og hørte folk av alle etniske grupper. I hvertfall her i Bergen. Og her er de jo langt færre i utgangspunktet. jeg har ikke funnet noen kilder på at det faktisk var få (eller mange) innvandrere i rosetogene, så dette er bare min personlige oppfatning. Geir 1 Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Jepp så bra at du "oppfatter" hvorvidt jeg kan se forskjell på en "pakistaner" og en etnisk norsk nordmann. Forøvrig vil jeg si at 19% av befolkningen i Oslo hadde ikke-vestlig innvandrerbakgrunn i 2006(118 944) http://www.ssb.no/emner/02/01/10/innvbef/arkiv/art-2006-05-11-01.html 1 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? Hvorfor skulle innvandrerer sørge over ABBs likvidering av sine politiske motstandere ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? Har du pløyd gjennom alt som finnes av offisielle bilder? Tittet på noen av oversiktsbildene fra rosetoget, og fant relativt mange (mørk i huden) - men det var helt til det slo meg at å bare se på hudfargen blir unøyaktig, siden endel av oss blendahvite helst er brunet på så mange forskjellige måter ... Uansett er vel riktig adressat å spørre vårt uhildede media - kan det være at de bevisst/ubevisst har valgt å bruke bilder som viser flest etnisk lyse!? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hvorfor skulle innvandrerer sørge over ABBs likvidering av sine politiske motstandere ? Fordi det kanskje skjerper frontene i nasjonen og tvinger fram en radikalisering av nasjonalistene. Det var da også Breiviks mål. Vi får håpe han ikke lykkes med det, og en effektiv motvekt er at nordmenn og innvandrere går sammen i å vise sin avsky. Geir Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? Har du pløyd gjennom alt som finnes av offisielle bilder? Tittet på noen av oversiktsbildene fra rosetoget, og fant relativt mange (mørk i huden) - men det var helt til det slo meg at å bare se på hudfargen blir unøyaktig, siden endel av oss blendahvite helst er brunet på så mange forskjellige måter ... Uansett er vel riktig adressat å spørre vårt uhildede media - kan det være at de bevisst/ubevisst har valgt å bruke bilder som viser flest etnisk lyse!? Ja med det radikale høyrevridde media vi har her til lands kan jo det tenkes... Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? Hvorfor skulle innvandrerer sørge over ABBs likvidering av sine politiske motstandere ? Hvorfor skulle resten av landet sørge over Breiviks likvidering av sine politiske motstandere?... Endret 23. april 2012 av Nektard 1 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor skulle resten av landet sørge over Breiviks likvidering av sine politiske motstandere?... Hvorfor ikke? Synes ikke du er det noe å sørge over? At forsvarsløse og ubevæpnede barn og unge blir slaktet ned på grunn av en forstyrret mann sine ekstreme politiske tanker. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor skulle resten av landet sørge over Breiviks likvidering av sine politiske motstandere?... Hvorfor ikke? Synes ikke du er det noe å sørge over? At forsvarsløse og ubevæpnede barn og unge blir slaktet ned på grunn av en forstyrret mann sine ekstreme politiske tanker. Så bra du ikke klarte å se ironien i innlegget mitt? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ironi funker dårlig i tekst, min venn. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ironi funker dårlig i tekst, min venn. Ikke om du leser hva han har sitert i samme innlegg. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg forsto ikke at det var ironisk. Trenger vel ikke lage noe diskusjon ut av det? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Utifra bilder av folkemasser i sorg, var tilsynelatende mennesker med innvandrerbakgrunn nesten hel fraværende, hvorfor det? Det samme slo meg når jeg tittet på det. De hadde vel liten interesse for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå