paithlezz Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Får ikke pcn min klar før neste helg, kan jeg installere OS på SSDen jeg skal bruke imens? Tenkte på det med AHCI modus, har hørt litt av hvert at dette må være aktivert FØR man installerer OS på ssd. Har ocz agility 3. Kan jeg installere w7 64bit på broren min sin pc nå, for så å sette den inn i pcn min senere? Altså clean w7 uten drivere osv. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Det blir vell strengt talt og mest sansynligvis et nei svar. Windows følger Hovedkortet, så du vil om du bytter til en ny PC i etterkant bryte avtalevilkårene. Og om du velger å gjøre det, vil du mest sansynlig måtte foreta en formatering og clean install når du bytter over igjen. Når det gjelder SSD er jeg selv en rookie. Men på min nye PC ble min OCZ Agility 3 SSD automatisk oppdaget og jeg ble spurt om jeg ville sette den til AHCI modus når jeg startet opp maskinen for første gang. Svarte selvsagt ja på dette og etter noen sekunder med PC magi, var den satt til AHCI modus og den bootet opp fra Windows7 DVDen og startet installeringen som vanlig. Endret 21. april 2012 av Svenni212000 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Ble du spurt om dette i bios? Det må hovedkort greiene er ikke så viktig, da jeg har OEM windows så kan installere den på så mye hardware jeg vil, bare en om gangen liksom Endret 21. april 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Bare tull! Du kan helt fint installere Windows på en annen maskin og så flytte disken over. Bare pass på at du ikke aktiverer noen drivere. AHCI kan være aktivert på en maskin som ikke har AHCI, men ikke være deaktivert på en maskin som har AHCI, dette vil medføre Bluescreen. Om du flytter over disken så kan det også være at du må aktivere Windows på nytt, så bare unnlat å aktivere Windows på den maskinen du ikke planlegger å ha Windows på. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Okei, da kan jeg gjøre det. Hovedkortet broren min har er MSI p67A-GD65 som har 6gbps. Men han kjører bare HDD i den så tror ikke AHCI er aktivert, står vel bare på ide da? Burde jeg skifte dette før jeg installerer OS på SSDen, også ta tilbake til ide når jeg kobler hdd hans tilbake igjen? Endret 21. april 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Om du har AHCI aktivert på din maskin, så kan det bare være aktivert på broren din sin også. Det er anbefalt å ha AHCI på om du har muligheten. Om du har på AHCI på din maskin, men ikke på broren din sin, så vil ikke Windows boote uten at du går inn i registeret og skrur på AHCI-driveren til Windows. Så skru på AHCI på begge maskinene. Endret 21. april 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Først så følger en OEM versjon av Windows PCen hovedkort. Du kan med andre ord (ikke) flyte den over til en annen PC. Jeg skriver nå ikke i parantes for det kan sikkert godt gjøres, men da vil du bryte avtalevilkårene. Jeg har egentlig ingen intensjoner om å tipse folk til ulovligheter. Så når jeg svarer på innlegg som disse, vil jeg svare at det ikke er mulig. Når det gjelder drivere, så vil vell disse bli aktivert om man vill eller ikke. Uten driveren vil ikke maskinvaren eller enheten fungere som den skal. Du kan godt forsøke. Men jeg mener du vil nærmest bli tvunget til å reinstallere Windows når du bytter over til din PC igjen. Det er dog også sansynligvis det eneste problemet, og med Windows7 og en god SSD er det mer en minimal ulempe enn et problem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg regner med at han ikke har fått lisensen sin før han har fått laptopen, så han kan aktivere med OEM-lisensen etter at han fått maskinen. Jeg tror ikke OEM slår ut på et harddisk-bytte, så sant resten av maskinen er den samme. Du må huske på at harddisker blir ødelagt og må byttes hele tiden (på et globalt basis that is), og lisensen skal ikke lide for dette. http://answers.micro...4c-74695dca5b0a http://www.pcworld.c...d_is_legal.html Endret 23. april 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå