billywillie Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har en stasjonær maskin med Win7 64 bits som har fungert fint i et år nå. Plutselig kommer jeg ikke på internett lenger. Den kobler til nettverket men internett er ikke tilgjengelg! Kobler til trådløst da ruteren ikke står i denne etasjen. Har prøvd systemgjenoppretting og sjekket i enhetsbehandling uten at noe hjelper. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har du sjekket at det ikke er leverandøren som sliter? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Har du sjekket at det ikke er leverandøren som sliter? Ja har flere andre maskiner på det samme nettverket. Ingen med win7 da men det merkelige er at dette har jo fungert glimrende hele tiden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Åpne et kommando vindu (cmd). Skriv ipconfig. Du skal da se noe lignende dette: Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\>ipconfig Windows IP Configuration Ethernet adapter Local Area Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1977:c69a:5830:8a52%11 IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.13 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138 Legg spesiellt merke til siste linje, 10.0.0.138 er IP til min router. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Da har jeg gjort det og legger ved bilde av statusen jeg fikk. Legger også ved et bilde av hvordan det ser ut i nettverk og delingssenter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det bildet viser bare nederste del av utskriften, og der er ikke den delen som jeg viste deg. Tunnelkort er ikke interessant her. Du kan prøve å gjøre slik som jeg gjorde: Høyreklikk på ramma, velg "Edit" og "Velg alt". Da blir bakgrunnen hvit. Trykk 'retur' knappen, så blir bakgrunn svart igjen. Nå ligger teksten i utklippslagret. Så kan du lime den inn i en tekstfil, eller direkte i innlegget. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Da gjør vi et nytt forsøk Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\Users\Terje>ipcofig ipcofig gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. C:\Users\Terje>ipconfig Windows IP-konfigurasjon Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lan Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fe80::3c48:61a5:9055:aa43%12 IPv4-adresse. . . . . . . . . . . : 10.0.0.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . .: 10.0.0.138 Ethernet-kort Lokal tilkobling 2: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : deploy.com Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Tunnelkort isatap.lan: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lan Tunnelkort Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:c612:1f2:3c29:39f1:f5ff:fffd Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fe80::3c29:39f1:f5ff:fffd%14 Standard gateway . . . . . . . . .: :: C:\Users\Terje> Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Har vært å sjekket litt mere og det rare er at jeg har fått et nytt nettverk (står som annet nettverk) som ligger nederst i lista. Dette nettverket er avkrysset koble til automatisk, men det er jo det øverste nettverket i lista mi som blir tilkoblet! Hvis jeg prøver å koble til dette såkalte annet nettverket kommer det bare opp en boks hvor jeg skal fylle inn navn! Legger ved bilder Endret 21. april 2012 av billywillie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå