Howard Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 BenQ med 8x DVD-brenner BenQ lanserer nå en ny DVD-brenner med skrivehastighet på 8x og buffer på 8 MB. Brenneren støtter lesehastigheter på 12x DVD og 40x CD. Les mer her. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Bare platene følger etter med de samme hastighetene så... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 "Prisanntydningen er 199 dollar" Regnet om til norsk valuta med Aftenpostens valutakalkulator gir en pris på 1516.4397kr. Blir vel dyrere i Norge, men bør likevel bli billig. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Når det gjelder dataprodukter kan man legge til en null når man skal beregne norske priser. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Når det gjelder dataprodukter kan man legge til en null når man skal beregne norske priser. som regel ikke alltid Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 når kommer 16x brennerene de hadde på CeBit da? Men hvorfor lansere en brenner idag som ikke støtter både + og - formatene? trodde dette var nesten et must idag? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Personlig synes jeg det er bra '-' er droppet, kompinert med at Plextor er dobbelt så kjapp på pluss så kan vi kanskje ta dette som et tegn på at Pioneer/Apple DVD-R standarden er på vei vekk, en standard er alltid mer praktisk (og billigere) for oss forbrukere i lengden. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 En 4x DVD brenner brenner en full DVD på ca. 15 minutter. Vil ikke da en 8x brenne en full DVD på ca. 7.5minutt? Eller har dem begynt med samme greia CD brennere gjorde etterhvert (16x og over), at bare deler av plata blir brent på 8x? Er helt enig med Dollar om at det egentlig er litt bra at denne brenneren bare støtter +. Håper vi blir kvitt - formatet ganske kjapt. Her i Trondheim er det enklere å skaffe tomme + plater enn - plater. Og at man kan brenne + på 8x er jævlig bra. Men tror vi kan se lenge etter 16x. 4x skriver jo 5.5MB i sekundet, og da vil 8x skrive 11MB i sekundet... er ikke mange harddisker som klarer å lese 22MB i sekundet kontinuerlig... men vi har vel burnproof teknologier på DVD brennerne også. Poenget er, hva er vitsen med raskere brennere om harddisken ikke klarer å holde følge uansett? Større sjanse for feil... noen tanker på det? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 En 4x DVD brenner brenner en full DVD på ca. 15 minutter. Vil ikke da en 8x brenne en full DVD på ca. 7.5minutt? Eller har dem begynt med samme greia CD brennere gjorde etterhvert (16x og over), at bare deler av plata blir brent på 8x? Du har tydligvis samme erfaring med meg.....ca 15 minutter bruker jeg på en full dvd plate med min Nec 1300.....på tester ser jeg dem opererer med 8-9 minutter på 4 x brennere! Hvordan får dem det til? Jeg har testet flere typer plater og greier ikke mer en ca 13 minutter. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 når kommer 16x brennerene de hadde på CeBit da? De kommer ikke før til neste år. Det var nok tomme bokser du så på CeBIT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå