Gå til innhold

BenQ med 8x DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det er bra '-' er droppet, kompinert med at Plextor er dobbelt så kjapp på pluss så kan vi kanskje ta dette som et tegn på at Pioneer/Apple DVD-R standarden er på vei vekk, en standard er alltid mer praktisk (og billigere) for oss forbrukere i lengden.

Lenke til kommentar

En 4x DVD brenner brenner en full DVD på ca. 15 minutter. Vil ikke da en 8x brenne en full DVD på ca. 7.5minutt? Eller har dem begynt med samme greia CD brennere gjorde etterhvert (16x og over), at bare deler av plata blir brent på 8x?

Er helt enig med Dollar om at det egentlig er litt bra at denne brenneren bare støtter +. Håper vi blir kvitt - formatet ganske kjapt. Her i Trondheim er det enklere å skaffe tomme + plater enn - plater. Og at man kan brenne + på 8x er jævlig bra. Men tror vi kan se lenge etter 16x. 4x skriver jo 5.5MB i sekundet, og da vil 8x skrive 11MB i sekundet... er ikke mange harddisker som klarer å lese 22MB i sekundet kontinuerlig... men vi har vel burnproof teknologier på DVD brennerne også. Poenget er, hva er vitsen med raskere brennere om harddisken ikke klarer å holde følge uansett? Større sjanse for feil... noen tanker på det?

Lenke til kommentar
En 4x DVD brenner brenner en full DVD på ca. 15 minutter. Vil ikke da en 8x brenne en full DVD på ca. 7.5minutt? Eller har dem begynt med samme greia CD brennere gjorde etterhvert (16x og over), at bare deler av plata blir brent på 8x?

Du har tydligvis samme erfaring med meg.....ca 15 minutter bruker jeg på en full dvd plate med min Nec 1300.....på tester ser jeg dem opererer med 8-9 minutter på 4 x brennere! Hvordan får dem det til? Jeg har testet flere typer plater og greier ikke mer en ca 13 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...