Itek Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg har funnet ut at min Honda sfx 50 sport bruker dobbelt så mye bensin som en jeg kjenner sin Honda sfx. Lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte om det er et høyt forbruk? Evt hva dette kan komme av? (Det første forbruket er feil) Lenke til kommentar
brann96 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) jeg tro at det du kjøre mye mer aggressivt enn det kompis din gjør og bruker mye mer bensin en hva han gjør. Endret 22. april 2012 av brann96 Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Se om det er noen forskjell på dysestørrelsen. Jo større dyse = høyere forbruk. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Takk for svar jeg tro at det du kjøre mye mer aggressivt enn det kompis din gjør og bruker mye mer bensin en hva han gjør. Egentlig ikke, jeg har forsøkt med roligere kjøring i et par måneder. Rolig akselerasjon, slippe gassen tidlig inn mot kryss dekk med mye luft, lavere toppfart osv. men som dere ser fra tabellen hjalp det ikke mer enn 0,07 L/mil... Jeg har en bakke på ca 1km på vei til skolen. Det har ikke han. Jeg har lurt på om det kan være den som gjør utslaget... Se om det er noen forskjell på dysestørrelsen. Jo større dyse = høyere forbruk. Hmm, kan jo være en mulighet... skal sjekkes ut - når sant skal sies har jeg ikke sjekket etter evt. lekkasjer heller... Hva er vanlig forbruk på en scooter? Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Usikker. Hadde selv en Yamaha Aerox en periode. Den brukte svært lite! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Kan det være at det er skruen som justerer forholdet mellom luft/bensin? Jeg har nemlig mye bedre akselerasjon en kompisen min... btw målte han forbruket sitt til 0,30 nå, det er 40% lavere en mitt forbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå