sinnaelgen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg opplever noen merkelige fenomen med min dekoder som kjøre altibox systemet. Boksen er den sølvfargede Motorola 1500 problemenes art er : Etter lit rykk og napp på en kanal så kan dekoderen finne på skifte kanal helt av seg selv , etter at teksten "vent litt.." var oppe på skjermen en liten stund. Et annet problem er at "ok" knappen oppfører seg underlig. hvis jeg skriver inn kanal nummeret med nummer tastene så hender det at det blir feiltolket ( jeg får opp ingen kanal tilgjengelig og så feil kanal hvis nummeret skal vær 2 sifrert) . Forsøker jeg på nytt så funger det . Jeg må altså taste kanalnummeret 2 ganger for å få rett kanal. hvis jeg nå blar opp eller ned på kanalene ( en av gangen) med piltastene og så trykker på ok knappen så hopper kanalen til den samme som jeg skrev inn med nummertastene. eks: jeg taste kanal 12 med nummer tastene , blar opp til 13 eller 14 og så trykker på ok t så havner tilbake til 12 OK knappen skal funger slik at man får opp programtittelen på aktuelt og neste program. Er det flere som opplever de samme feilene Lenke til kommentar
hursay Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Fjernkontrollen er ødelagt eller har et dødt batteri? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Fjernkontrollen er ødelagt eller har et dødt batteri? nei . den originale gir samme resultat som den universale , som jeg bruker oppadbare batterier på . batteriene er oppladet for noen for ca en uke siden forøvrig så ville man ha merket det på en anmeldes måte , med bl.a treg respons fra fjernkontrollen eller ikke respons i det hele tatt Endret 20. april 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har du prøvd å koble fra strømmen for å restarte boksen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Har du prøvd å koble fra strømmen for å restarte boksen? mange ganger : først en programstyrer omstart ( man kan gjøre det via noen menyvalg i innstillinger) og så strømmen 3 ganger etter hver andre når de forgående ikke virket . Dette problemet er periodisk . Nå har det forsvunnet av seg selv så akkurat nå funger systemet slik det skal. jeg har opplev det en gang før.også den gangen forsvant det av seg selv. spørsmålet er hva dette kommer av ? Lenke til kommentar
hursay Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 IR-mottakeren på boksen? Men er ikke noe annet å gjøre enn å levere den tilbake hvis det er tilfellet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 IR-mottakeren på boksen? Men er ikke noe annet å gjøre enn å levere den tilbake hvis det er tilfellet. nå kan det virke som det er programvaren som tuller jeg har ikke fått testet det ut , men jeg har en mistanke om at hvis jeg trykker på "ok" etter kanalvalget , før jeg velger neste kanal med piltastene så unngår jeg problemet . Altså forsatt feil men jeg kobler det da ut spørsmålet var om det var flere som opplever de samme feilene nå venter jeg svar fra hva support Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Vil tro at den boksen du har er såpasse gammel at denne blir skiftet ut dersom du opplever problemer med den. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Vil tro at den bok sen du har er såpasse gammel at denne blir skiftet ut dersom du opplever problemer med den. Jeg kunne nok tenke meg en nyere ,ja, Da spørs det om jeg kan få argumenter meg til en ny uten at jeg må betale for det. Utgangspunktet er at de skal ha betaling hvis jeg vil bytte den ut eller ønsker å skaffe meg fler dingser tilknyttet altibox nå støtter heler ikke tven jeg bruker HD så å betale for en HD dekoder er heller ingen vits . Den enste grunnen vil være at jeg ønsker å se programmer som kun går på en HD kanal og at man har muligheter å videreføre det gjennom scart Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Nå kom svaret fra support . De kaller det for minnelekkasje. Da skal det hjelpe at man tar strømmen i 10-15 sekunder . jeg oppleve det samme problemet ( før det forsvant etter en lengre tid ) etter at sikringen gikk. altså problemet oppstår etter at jeg har tatt strømmen. medisinen lager problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå