Gå til innhold

VMWare Fusion 4 - Script/program for å skifte "Space" fra Guest OS (Windows 7) til Host OS (OSX Lion)

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har et problem med oppsettet av min Media Center PC og skriver her i håp om at noen kan peke meg i riktig retning, eller i beste fall hjelpe meg å løse problemet.

Jeg eier en Mac Mini som kjører OS X Lion på "space" nr. 1 og jeg har VMWare Fusion 4 med Windows 7 kjørende i fullscreen på "space nr.2.

I guest OS'et (Windows 7) er det kun et program jeg kjører og det er Hyperspin.

Jeg ønsker å sette opp ting slik at maskinen automatisk switcher tilbake til space/desktop 1 når Hyperspin avsluttes.

Det kan også nevnes at jeg prøver å bli kvitt både tastatur og mus helt og holdent, slik at jeg slipper å ha det fremme på stuebordet.

Jeg ønsker derfor å få til dette uten å bruke tastaturet eller musen..

Hyperspin har faktisk mulighet til å starte et program når jeg avslutter

det, så jeg har forsøkt å skrive et script som sender et tastetrykk (som jeg har mappet opp i OSX til å gå til space nr. 1).

Problemet er at dette er et Windows shell script som ikke sender en "global command"; istedenfor blir tastetrykket kun registrert innad i Windows 7.

Er det noen der ute som har noen gode råd for hvordan jeg kan få å skifte til space #1, automatisk, når jeg avslutter Hyperspin i Windows 7?

(PS: Jeg ønsker ikke å kjøre "Unity" siden ting hakker veldig da)

Alt av svar mottas med takk!

- Kris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løst!

Ved å installere Putty og Plink klarte jeg å nå Mac OS'et via SSH.

Jeg brukte Autohotkey til å skrive et script som kjører automatisk (har konvertert det til .exe ved å bruke medfølgende software) når jeg avslutter Windows-programmet jeg nevnte i forige post.

Alt dette skjer skjult, så ingenting av det som foregår er synlig på skjermen.

CMD åpner seg, nødvendig kommando/tekst for å SSH'e inn i Lion OS'et blir skrevet inn og deretter blir det kjørt et applescript fra Lion.

Applescriptet starter Plex og sender et tastetrykk som er satt opp til å skifte til Space #1.

Her er autohotkeyscriptet (har erstattet brukernavn og passord med "myusername" og "mypassword") om noen ønsker å gjøre noe lignende:

Run,cmd,, Hide

RunWait, %comspec% /c plink -ssh 192.168.1.100 -l myusername -pw mypassword osascript Plex.scpt,, Hide

- Kris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...