Krismyklebust Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hei! Jeg har et problem med oppsettet av min Media Center PC og skriver her i håp om at noen kan peke meg i riktig retning, eller i beste fall hjelpe meg å løse problemet. Jeg eier en Mac Mini som kjører OS X Lion på "space" nr. 1 og jeg har VMWare Fusion 4 med Windows 7 kjørende i fullscreen på "space nr.2. I guest OS'et (Windows 7) er det kun et program jeg kjører og det er Hyperspin. Jeg ønsker å sette opp ting slik at maskinen automatisk switcher tilbake til space/desktop 1 når Hyperspin avsluttes. Det kan også nevnes at jeg prøver å bli kvitt både tastatur og mus helt og holdent, slik at jeg slipper å ha det fremme på stuebordet. Jeg ønsker derfor å få til dette uten å bruke tastaturet eller musen.. Hyperspin har faktisk mulighet til å starte et program når jeg avslutter det, så jeg har forsøkt å skrive et script som sender et tastetrykk (som jeg har mappet opp i OSX til å gå til space nr. 1). Problemet er at dette er et Windows shell script som ikke sender en "global command"; istedenfor blir tastetrykket kun registrert innad i Windows 7. Er det noen der ute som har noen gode råd for hvordan jeg kan få å skifte til space #1, automatisk, når jeg avslutter Hyperspin i Windows 7? (PS: Jeg ønsker ikke å kjøre "Unity" siden ting hakker veldig da) Alt av svar mottas med takk! - Kris. Lenke til kommentar
Krismyklebust Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Løst! Ved å installere Putty og Plink klarte jeg å nå Mac OS'et via SSH. Jeg brukte Autohotkey til å skrive et script som kjører automatisk (har konvertert det til .exe ved å bruke medfølgende software) når jeg avslutter Windows-programmet jeg nevnte i forige post. Alt dette skjer skjult, så ingenting av det som foregår er synlig på skjermen. CMD åpner seg, nødvendig kommando/tekst for å SSH'e inn i Lion OS'et blir skrevet inn og deretter blir det kjørt et applescript fra Lion. Applescriptet starter Plex og sender et tastetrykk som er satt opp til å skifte til Space #1. Her er autohotkeyscriptet (har erstattet brukernavn og passord med "myusername" og "mypassword") om noen ønsker å gjøre noe lignende: Run,cmd,, Hide RunWait, %comspec% /c plink -ssh 192.168.1.100 -l myusername -pw mypassword osascript Plex.scpt,, Hide - Kris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå