randome Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Jeg vil at denne koden skal slette en record, men innholdet i tabellen er dynamisk og aldri samme. DELETE FROM Persons WHERE bruker='{$_SESSION['MM_Username']}' AND vare='(WHATEVER IN the MONTH FIELD)' som du kan se på dette bilde vil jeg at knappen som står på samme raden slette raden: Takker for alle svar! Endret 20. april 2012 av randome Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Her må du forklare litt mer, du sier tabellen er dynamisk og aldri det samme - på hvilken måte? Lenke til kommentar
randome Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) det skal være en veldig simpel handlevogn. når noen trykker legg til handlevogn på et produkt blir det lagt til i en table i databasen handlevogn siden er en tabel som lister opp produktene brukeren har lagt til. det jeg vil med den knappen er og fjerne noe fra handlevognen Endret 20. april 2012 av randome Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Okei. Det letteste er å bruke et unikt felt. (for eksempel en integer med AUTO_INCREMENT). Så når du lister opp prduktene legger du til en knapp med en form, hvor du sletter spesifikke feltet. Dette kan da gjøres på mange måter, en enkel måte er å bruke en form for hver rad med et input-field (hidden) som sir hvilket produkt det er som skal slettes. Noe slikt som: (Dette skal selvfølgelig genereres gjennom en løkke i PHP (som du har allerede vil jeg tro)) <;p> <form action="/cart.php" method="POST"> <input type="hidden" name="id" value="1"> Produkt 1 <input type="submit" name="delete" value="Delete"> </form> </p> <p> <form action="/cart.php" method="POST"> <input type="hidden" name="id" value="2"> Produkt 2 <input type="submit" name="delete" value="Delete"> </form> </p> Så kan du i PHP koden sjekke om "delete" knappen har blitt trykket på - og i så fall slett raden i databasen med verdien gitt i "id" feltet. Endret 20. april 2012 av etse Lenke til kommentar
randome Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 støtte akkuratt på enda ett problem mysql_query("INSERT handlevogn SET vare='Kenny & the Superheroes', pris='199' bruker='{$_SESSION['MM_Username']}'") or die(mysql_error()); denne koden gir meg error meldingen: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'bruker=nruk' at line 1 som du ser har den fått tak i brukernavnet fra session. det funker fint uten: bruker='{$_SESSION['MM_Username']}' hva er galt med det? Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 tips. Alltid skriv ut spørringene dine om du får slike feilmeldinger prøv: $query = "INSERT handlevogn SET vare='Kenny & the Superheroes', pris='199' bruker='{$_SESSION['MM_Username']}'" echo $query; mysql_query($query) or die(mysql_error()); Feilen er ganske enkel å se om du feilsøker på denne måten, og velger derfor å ikke fortelle deg hva som er feil - slik at du må gjøre det selv. Om du har prøvd dette og fremdeles ikke ser feilen, si ifra så hjelper jeg videre. Lenke til kommentar
randome Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Takker problemet mitt nå er at jeg har repeat på et recordsett slik at den displayer alle records i tabellen. når jeg nå skal INSERT det som blir visst på skjermen inn i en ny tabell tar den kun med første record. Altså er value på en tekstboks ett field fra en tabell, og dette skal jeg ha over i en annen tabell med en knapp. eller finnes det en enklere måte og kopiere fra en tabell til en annen uten og måtte vise det på siden? Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) http://dev.mysql.com...ert-select.html du kan gjøre en insert, basert på en select i en annen tabell. Edit: Du burde lese deg litt opp på databaser før ud begynner på noe slikt som du holder på med. Prøve å skrive noen spørringer i et program og leke deg litt så du har litt kontroll på spørringer før du lager en webside Endret 20. april 2012 av etse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå