TRL Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har en relativt ny og ok maskin fra Komplett. Det er en gamer modell som jeg har tunet litt i oppsettet. Har 120Gb ssd som systemdisk. en I7 950 cpu og 6Gb ram på et asus (husker ikke typen) hovedkort. Problemet mitt er at maskinen med jevne mellomrom bare fryser til, og det varer da et par-tre sekunder for jeg kan fortsette. Typiske er at jeg sitter å jobber og så låser musa og alt annet seg. Da kan jeg også høre et tydelig klikk fra maskinen. Som oftest har den 2 påfølgende "låsinger" hvor musa kun rekker å flytte seg litt. Etter en slik låsing er alt som før som om ingenting har skjedd. Min første misstanke var at stasjon E som benyttes til programmer, dokumenter og annet gikk i en slags dvale tilstand da dette er en av disse energisparings diskene. Satte derfor på et program som sørger for at disken ikke spinner ned. Men , det har ikke hjulpet. Noen som har en anelse om hva dette kan komme av, eller hvor jeg skal lete? Jeg er relativt godt datakyndig som selvstendig innenfor web og datasupport, men her står jeg fast på egen maskin Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Du har ikke tilfeldigvis en SSD med sandforce-kontrolleren, som Corsair Force 3 SSD? Lenke til kommentar
Athey Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Høres akkurat ut som problemene jeg hadde med min OCZ Agility 3. Jeg oppdaterte firmware, og da forsvant problemet Lenke til kommentar
TRL Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Du har ikke tilfeldigvis en SSD med sandforce-kontrolleren, som Corsair Force 3 SSD? Den heter Corsair SSD Force Series F120, 120GB Noreklenke Klarer ikke å se hvilken kontroller denne bruker. Trond Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Du har ikke tilfeldigvis en SSD med sandforce-kontrolleren, som Corsair Force 3 SSD? Den heter Corsair SSD Force Series F120, 120GB Noreklenke Klarer ikke å se hvilken kontroller denne bruker. Trond Ah, da vet jeg ikke. Den SSDen er ikke den utsatte ihvertfall. Mest sannsynlig er det OS-disk (siden ALT fryser er det liten sjanse for at det er programdisken), RAM eller Windows "Registry". Du kan jo prøve å bruke Registry clean up, har aldri brukt det selv og vet ikke om det funker, men har en kamerat som hadde samme problem og han løste det med den Lenke til kommentar
TRL Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Registry clean er jeg veldig skeptisk til, men man skal vel ikke avslå alt... Skal vurdere å prøve den når andre løsninger ikke ser ut til å finnes :-) Burde da finnes en måte å kunne se hva som skjer i det det henger og dermed hva som forårsaker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå