OHJohansen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Samsung vil lansere 55-tommers OLED under årets IFA-messe i Berlin. OLED-kjempe kommer i høst Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Gleder meg til å se hvordan bildet blir på disse OLED skjermene altså. Men synes jeg leste en plass at LG skal prøve å komme på markedet før Samsung, at LG allerede i sommer slipper sin OLED skjerm. 1 Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Gleder meg til å se hvordan bildet blir på disse OLED skjermene altså. Men synes jeg leste en plass at LG skal prøve å komme på markedet før Samsung, at LG allerede i sommer slipper sin OLED skjerm. LG satser vel på å få ut sin i forkant av London-OL. http://www.slashgear.com/lg-speeds-oled-tv-launch-plans-to-beat-samsung-17223258/ Lenke til kommentar
arthon Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store." Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store." Nøkkelordet er nok OLED 3 Lenke til kommentar
Mr. Merry Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Vil ikke fargene degraderes etter relativt kort tid noe som gjør at disse tv-ene vil få en god del kortere levetid enn tilsvarende LCD? Endret 20. april 2012 av Mr. Merry Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED. Tror du har snurret det litt rundt, LG bruker RGB OLED og Samsung bruker WOLED. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) 55" var kanskje digert for noen år siden da det vanlige var 37 og 42". Synes ikke min 65" plasma er diger...Men Hardware.no liker visst tabloid overskrifter Det jeg er spent på ved denne OLED skjermen er sortnivå og kontrast, og hvor mye dette er forbedret i forhold til dagens LCD-LED og plasma. Endret 21. april 2012 av Betroz Lenke til kommentar
bongobongo Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 What! Har de ikke klart å få frem en OLED skjerm som jeg kan styre med tankene Ser frem til en 32 tommers OLED jeg da... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det er nok LG som bruker WOLED teknologien som er utviklet av KODAK. Dette er en forenklet produksjonsmetode. Om den er like bra - eller bedre enn RGB gjenstår å se. Den bruker mindre strøm fordi bare en diode lyser på hvite flater. Derfor den ekstra W-dioden. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 55" er enormt til OLED å være. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 55" er enormt til OLED å være. Vi snakke om et TV og der er 55" hverken enormt eller stort. Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) 55" er enormt til OLED å være. Vi snakke om et TV og der er 55" hverken enormt eller stort. Nei, vi snakker om OLED-TV, og der er 55" stort. Endret 21. april 2012 av Bingokongen 2 Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store." Tja, OLED har stort sett blitt brukt i telefoner og PDA-er, det har vel aldri vært mer enn prototyper og absurd dyre produkter av noe større. Selv ikke nettbrett bruker OLED i dag. I den sammenhengen er 55" ganske enormt stort, selv om prisen fortsatt er ganske avskrekkende. Vanvittig bra kontrast og null ghosting (0,01ms responstid), bedre synsvinkel, enda syltynnere enn LCD, energieffektiv... det er mye å like med OLED hvis de kan få prisen ned i et fornuftig område.... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg venter iallefall med OLED TV til 60+ tommere koster samme som dagens plasma i denne størrelsen. 70 tommer er passe :-) Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED.Tror du har snurret det litt rundt, LG bruker RGB OLED og Samsung bruker WOLED. Tror nok det er du som surrer her og arthon som har rett. LG bruker hvite piksler med fargefilter. (WOLED) Samsung bruker "ekte" RGB-piksler. (Super OLED) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå