Gå til innhold

Krysning mellom ultrabook og netbrett, når kommer det?

Anbefalte innlegg

Hei,

Min bærbare PC begynner å dra på åra, og har begynte å se etter noe nytt. PCen brukes til oppgaver som jeg ikke ser noen grunn til at et nettbrett ikke bør takle, som skriving, surfing, HD-video (nedlastning og avspilling).

Det ser ut som Asus er inne på noe med Transformer infinity, men denne er vel ikke tilgjengelig enda. Kan denne potensielt erstatte en bærbar PC 99 % av tiden? Kan jo beholde mine gamle laptop som fortsatt funker til mer krevende oppgaver.

Uansett, dette er kravene mine:

- Full HD-skjerm

- Skjerm mellom 10-13"

- Tastatur, helst avtagbart som hos Transfomer Infinity, evt mulighet til å brette bak skjermen.

- Wi-Fi, 3g er ikke prioritert (skal brukes mest inne, på universitetet osv)

- SSD, minst 32gb

- Mulighet for å koble til ekstern harddisk, f.eks. en 1TB 2,5 " disk på USB 3.0

- Både touchskjerm og mulighet for tastatur/mus.

- Operativsystem som er tilrettelagt for både touch og mus/tastatur. Android eller evt. Windows 8 ?

- Mulighet for å koble til LCD-TV, og f.eks. se nedlastet full hd materiale på skjerm.

- God batteritid, 10 timer +.

- Kraft nok til effektiv surfing, avstilling av video, multitasking osv.

De viktigste faktorene som skiller nettbrettene fra ultrabooks ser ut til å være regnekraft og operativsystem. Regnekraft er ikke viktig for meg, så lenge kravene ovenfor blir fylt. Da gjenstår operativsystem. Må jeg vente på windows 8 og nettbrett tilpasset dette, eller vil Android kunne gi en opplevelse av en fullverdig PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...