Mann91 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hei. Skulle gjerne fått hjelp til å bygge en PC til filmredigering osv.. Budsjett på 30k Alle er velkommen til å komme med tips Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) skal sies at jeg ikke er flink det med redigerings pc'er men skal se; Ble litt dyrt med 2011 socket.. så tok 1155 + 4 TB HDD PLASS (de setter du i raid) og 240 GB SDD (raskeste sdd'en) og h100 en av de beste lukket vannkjølingene anbefales at viftene til H100 byttes ut med kvalitets vifter og at det blir satt in noen noctua vifter på kabinettet, fordi kabinettet er kjent for å være varm Endret 20. april 2012 av vodkish Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 legg til 2/3 stk av skjermen, så kan du surfe på internett og redigere bilder i mens (2 skjermer på en pc) Pc'en er blanding av game og redigering pc Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 hvis man skal ha ett dyrt hovedkort i sabertooth sin prisklasse ville jeg valgt P8Z77-V Deluxe, men det er bare ved trengsel av ett sånt hovedkort... Corsair 800D er en varmeovn i seg selv (jeg mener det, avgir like mye varme ut av toppen som en varmeovn), med mindre man skal ha vannkjøling ville jeg gått for 650D hvis man skal ha den stilen. og da teller ikke H100, fordi H100 er ikke vannkjøling, det er mer eller mindre falsk vannkjøling. med vannkjøling mener jeg trippel radiator i toppen på 800D, og eventuelt mer. i dette budsjettet ville jeg ihvertfall lagt til noen ordentlige vifter til H100'en, Gentle typhoon AP-13 eller AP 15 med viftestyring gjør seg godt på en radiator. det mangler ett OS i dette oppsettet TS skal drive med videoredigering, ikke gaming. med mindre programmet TS bruker har støtte for CUDA akselerering vil ikke ett GTX 680 gjøre en døyt. hvis programmet skal støtter det vil ett GTX 560 Ti gjøre jobben greit nok. innenfor dette faget vil høy oppløsning være en god ting, blandet med gode farger. Dell U2711 vil være bedre enn U2312HM det er enkelt å dytte inn LGA 2011 her, er ikke så mange ekstra lapper. i7 3930K og Asus P9X79 vil virke, eller hvis man skal gå ekstremt på hovedkortet; Asus P9X79 WS Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Som sagt, jeg har ikke mye peiling på video/bilde redigerings greier, hør på olestokk du! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Er du støyallergiker velger du ikke H100. Her er en prime95 test jeg gjorde med thermalright archon, og alle vifter i kabinettet på 7v~ (lydløst). Dette på en i7 950 prosessor. Hadde H80 før jeg kjøpte archon, og den kjølte ikke stort mye bedre, men fy f*** som den bråka. Pumpestøy var sykt irriterende når alle andre støyelementer i kabinettet er så å si eliminert. Edit: som du ser, etter 10 timer med prime95 og alle vifter på 7v kom én kjerne opp i 80 grader. Helt kurrant resultat i et lukket Obsidian 550D kabinett. Har tre mekaniske disker som overdøver alt av viftestøy nå. Kort fortalt, mange anbefaler H80/100, NH-D14 osv... Enten vet dem ikke bedre, ellers er det en lekse som må læres på egenhånd. Endret 20. april 2012 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå