Kurt Lekanger Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nvidia varsler kraftig ytelsesøkning. Mobilgrafikken raskere enn Xbox 360 neste år Lenke til kommentar
galskab Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hva skjedde i 2007? Hvorfor sto grafikk ytelsen i ro? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Før noen kommer her og sier "hva faen er poenget med supergrafikk på en mobil?!" så skal jeg si hvorfor dette er genialt: MHL + Blutooth controller. That is all. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nå skal det legges til at dette er teoretisk ytelse på grafikkbrikkene. Nå er det mye mer enn det som spiller inn på den totale spillopplevelsen rent hardwaremessig. Det er som å se på CPU og GPU i 360 og PS3 og tro at man har en konklusjon. Men arkitekturen bak det hele spiller en stor rolle. Minnehåndtering er ett eksempel... Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Wow!? De kan gjerne stappe inn x4 680GTX, men hva med batteritid? 1-2 timer og pang. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Sier vel strengt talt mer om dagens konsoller, enn om mobilene. Selv om dette selvsagt er en god utvikling. De kan gjerne stappe inn x4 680GTX, men hva med batteritid? 1-2 timer og pang. Om du klarer å sitte stille i timesvis å spille, så klarer de fleste å bruke 1 minutt på et batteriskifte, eller ha mulighet å koble til strøm. Nå skal det legges til at dette er teoretisk ytelse på grafikkbrikkene. Nå er det mye mer enn det som spiller inn på den totale spillopplevelsen rent hardwaremessig.Det er som å se på CPU og GPU i 360 og PS3 og tro at man har en konklusjon. Men arkitekturen bak det hele spiller en stor rolle. Minnehåndtering er ett eksempel... Minnemengden i mobiler har for lengst gått forbi både Xbox 360 og PS3, og kan dermed faktisk være noe dårligere kodet i henhold til minnehåndtering, og fortsatt gi bedre ytelse totalt. Selvsagt, grafikken vil nok tvilsomt bli like god på et par år, da ingen spillutviklere kan bruke et noe nærliggende stort budjsett på en mobilplatform som på en konsollplatform. Endret 7. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg