CrazyDog Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg er glad i roastbiff, men ble litt forbauset da jeg så innholdsfortegnelsen på en pakke med "renskåret" roastbiff: 86% storfekjøtt... Prisen: 450 kr pr kg! Ikke rart de selger pakker med så få skiver i hver. Hadde de solgt flere skiver av dette pr pakke, ville folk klage på smaken... Da jeg bodde i England, kunne jeg gjerne kjøpe en halvkilo roastbiff, bestående av 100% kjøtt til en rimelig penge, skåret i skiver tykke nok til at jeg kunne smake kjøttet. Men uansett: 86% kjøtt i roastbiff er litt for drøyt. Vi norske forbrukere må være europas dummeste... Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 imo så smaker ikke roastbiffen til coop noenting Lenke til kommentar
apelsin Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Det er vann i kjøttet, kjære deg Lenke til kommentar
CrazyDog Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Vi norske forbrukere må være europas dummeste... Det er vann i kjøttet, kjære deg I stand corrected... Hvis du ser på innholdsfortegnelsen, viser den at det er tilsatt vann (sammen med bla. gelatin). Kjøttets eget vann er blant de 86 prosentene med kjøtt. Endret 20. april 2012 av CrazyDog Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Dette har blitt gjort i hva, 10 år nå på så og si alle kjøttvarer tilgjengelig i butikken. Det sprøytes inn vann for å øke vekt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Slapp av, hvis du bor i nærheten av grensen til Sverige, kan du trille over og kjøpe råbillige kjøttvarer som inneholder langt mer suspekte bestanddeler enn litt ferskt vann ... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Selv om det nå er år 2012, finnes det fremdeles butikker som spesialiserer seg på kjøttvarer. Slakteren har gjerne bedre produkter enn det du finner i kjøledisken på Coop. Prøv å støtte den lokale slakteren, i stedet for å kjøpe alt hos et gigantvarehus. Jeg kjøpte bacon hos den lokale slakteren. Det er ikke injisert med saltvann for å øke vekta. Jeg opplevde mye mindre sprut når det lå i stekepanna. Det krympet ikke mye, og smakte godt. Endret 20. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
karantene Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Selv om det nå er år 2012, finnes det fremdeles butikker som spesialiserer seg på kjøttvarer. Slakteren har gjerne bedre produkter enn det du finner i kjøledisken på Coop. Prøv å støtte den lokale slakteren, i stedet for å kjøpe alt hos et gigantvarehus. Jeg kjøpte bacon hos den lokale slakteren. Det er ikke injisert med saltvann for å øke vekta. Jeg opplevde mye mindre sprut når det lå i stekepanna. Det krympet ikke mye, og smakte godt. Så var det bare det å finne den "lokale slakteren" da. Er dessverre ikke mange av dem igjen. I Norge har vi snart en hel generasjon som har vokst opp tilnærmet uten slakter og ferskvaredisk. Skremmende. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ja, ikke alle har en lokal slakter. I min by har jeg en, og det har nabobyene også. Jeg er ikke flink nok til å bruke dem... Men jeg har kjøpt både bacon og fleskepannekaker der. Knallgodt! Støtt lokalt næringsliv. Bruk små, uavhengige butikker i stedet for supermarkedet når dere kan. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Kjøp en "hel" roastbiff, altså en stek, da er kilo prisen LANG UNDER 450kr kiloen. Det er fremdeles dyr, roastbiff er blandt det dyreste kjøttet du får, men kjøper du hele skrotter får du mye mer kjøtt for pengene. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det er faktisk ikke noe hokus pokus med roastbeef. Kjøp ønsket mengde flatbiff (ett stort stykke er best), svi det av på stekepannen og bak det videre i ovnen til kjernetempen er 55 grader. Å ha ovnen nærmest mulig 55 grader og ha steken i flere timer gir best resultat. La hvile, kjøl ned og kutt i tynne biter. Har helt sluttet å kjøpe ferdigkjøpt kjøttpålegg. Bare juks og humbug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå