Gå til innhold

Nye designendringer ++


Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg nettopp rullet ut en hel del endringer for bildekritikken, hovedsakelig i forhold til design:

 

Bildeoversikten - http://www.digit.no/bilder

- Større thumbnails og skjult informasjon (du må bevege musen over bildet for å få opp mer informasjon) skal sette bildet mer i fokus.

 

Forsiden - http://www.digit.no

- Siste bilder er lagt opp i en visning lik den du ser på bildeoversikten, forsiden kommer under. Dette for å gi brukeren et litt mer spennende møte med bildekritikken.

 

Bildesiden: http://www.digit.no/...maasen/1021994/

- Kommentarfeltet er flyttet høyere opp for å i enda større grad vektlegge kommentarene. Her vil det komme noen mindre endringer etter hvert for å gi kommentarfeltet bedre plass. (done)

- Tilfeldige og populære bilder-feedene fra brukeren er tatt bort. Dette tror jeg ikke vil bli et stort savn da man kan finne dette ved å klikke på brukeren som fører en til siden for brukeren.

- Bildedata og exif-data er plassert i en boks som er skjult når du besøker siden, du får det opp ved å klikke på "Vis informasjon om bildet". Dette er gjort for å vektlegge bildet mer og ta bort forstyrrende elementer fra første visning.

 

I "Min konto" er det lagt til en link "Velg bildekritikk-drakt for forumet", kjekt for de som ikke har det. Dette fører til at man får bildekritikk-linker i toppen også når man surfer i forumet, kjekt for å gå frem og tilbake. Du må logge ut og inn èn gang for å få opp denne linken.

 

Dersom dere finner noe som ser eller oppfører seg rart, rop ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Kommentarfeltet er flyttet høyere opp for å i enda større grad vektlegge kommentarene. Her vil det komme noen mindre endringer etter hvert for å gi kommentarfeltet bedre plass.

 

Litt synd at reklame er mer vektlagt en kommentarene, ville heller ha byttet plass så kommentarene blir til venstre. Men som alle reklameguruer har dere sikkert studert psykologi og vet at flesteparten begynner med å se til venstre i en side :)

Lenke til kommentar

 

 

- Tilfeldige og populære bilder-feedene fra brukeren er tatt bort. Dette tror jeg ikke vil bli et stort savn da man kan finne dette ved å klikke på brukeren som fører en til siden for brukeren.

 

 

....og hvilken research ligger bak den antagelsen?

 

Problemet, mener jeg, er at forsiden ikke har særlig mye å by på. Bildene som vises der, er de samme man ser øverst når man åpner bildekritikk-siden. Forsiden blir overflødig, og litt kjedligere. Som åpningsportal burde den vært noe mer selgende.

Lenke til kommentar

- Tilfeldige og populære bilder-feedene fra brukeren er tatt bort. Dette tror jeg ikke vil bli et stort savn da man kan finne dette ved å klikke på brukeren som fører en til siden for brukeren.

I det store og hele positivt det meste av endringene! :yes:

 

mht. tilfeldige og populære bilder-feedene, så syntes iallefall jeg at de tilfeldige var litt interessante. Av og til greit å bare surfe innom slike bilder - mange "gamle" bilder som gir en egen inngangsport til tilfeldige fotografer....., merker at jeg savner denne feeden allerede.... :ph34r:

Dessuten virker forsiden som et direkte speilbilde av selve "bildekritikksiden" - noe av plassen på forsiden kunne vel kanskje vært brukt til annet interessant stoff (f.eks. presentasjon av enkeltfotografers bilder - rullering hver 12/24.time e.l.)...... :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det er mulig at jeg begynner å bli gammel og avleggs.. men hvorfor videreføre domenet digit.no? Dette er jo vitterlig bildekritikken til akam.no, og den burde jo så absolutt hete akam.no/bildekritkk eller bildekritikk.akam.no e.l.

 

Noen som har noen vettuge svar på dette??

Lenke til kommentar

Problemet, mener jeg, er at forsiden ikke har særlig mye å by på. Bildene som vises der, er de samme man ser øverst når man åpner bildekritikk-siden. Forsiden blir overflødig, og litt kjedligere. Som åpningsportal burde den vært noe mer selgende.

Her skal jeg komme opp med en bedre løsning.

 

mht. tilfeldige og populære bilder-feedene, så syntes iallefall jeg at de tilfeldige var litt interessante. Av og til greit å bare surfe innom slike bilder - mange "gamle" bilder som gir en egen inngangsport til tilfeldige fotografer....., merker at jeg savner denne feeden allerede.... :ph34r:

Skal se hva jeg kan gjøre :)

 

Det er mulig at jeg begynner å bli gammel og avleggs.. men hvorfor videreføre domenet digit.no? Dette er jo vitterlig bildekritikken til akam.no, og den burde jo så absolutt hete akam.no/bildekritkk eller bildekritikk.akam.no e.l.

 

Noen som har noen vettuge svar på dette??

Det er slik for jeg ikke har fått fingern ut og gjort noe med det enda :green: Jeg skal imidlertid få gjort snart, og da kommer adressen til å bli akam.no/bildekritikk, med digit som fungerende alias.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Da har jeg nettopp rullet ut en hel del endringer for bildekritikken, hovedsakelig i forhold til design:

 

Bildeoversikten - http://www.digit.no/bilder

- Større thumbnails og skjult informasjon (du må bevege musen over bildet for å få opp mer informasjon) skal sette bildet mer i fokus.

 

Forsiden - http://www.digit.no

- Siste bilder er lagt opp i en visning lik den du ser på bildeoversikten, forsiden kommer under. Dette for å gi brukeren et litt mer spennende møte med bildekritikken.

 

Bildesiden: http://www.digit.no/...maasen/1021994/

- Kommentarfeltet er flyttet høyere opp for å i enda større grad vektlegge kommentarene. Her vil det komme noen mindre endringer etter hvert for å gi kommentarfeltet bedre plass. (done)

- Tilfeldige og populære bilder-feedene fra brukeren er tatt bort. Dette tror jeg ikke vil bli et stort savn da man kan finne dette ved å klikke på brukeren som fører en til siden for brukeren.

- Bildedata og exif-data er plassert i en boks som er skjult når du besøker siden, du får det opp ved å klikke på "Vis informasjon om bildet". Dette er gjort for å vektlegge bildet mer og ta bort forstyrrende elementer fra første visning.

 

I "Min konto" er det lagt til en link "Velg bildekritikk-drakt for forumet", kjekt for de som ikke har det. Dette fører til at man får bildekritikk-linker i toppen også når man surfer i forumet, kjekt for å gå frem og tilbake. Du må logge ut og inn èn gang for å få opp denne linken.

 

Dersom dere finner noe som ser eller oppfører seg rart, rop ut!

Likte godt forandringene,og ikke minst att terningene er gjort om til kjappe vurderinger som dei bør vere meint som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her synes jeg det er mye bra! :)

Ikke minst liker jeg den nye formen billedpresentasjonen har fått - slik miniatyrbildene nå blir persentert synes jeg bildene trer mye bedre frem. :thumbup:

Det kan også være en fordel at man i første omgang bare får se bildene, uten fotografens navn, samt antall visninger og karakter - slik styres man ikke i samme grad av positive eller negative forventninger før man ser nærmere på et bilde. ;)

 

Forsiden er desverre blitt mye mer intetsigende, men såvidt jeg skjønner jobbes det med å utvikle denne videre. :yes:

Etter min mening burde det her holde med å presentere de fire sist innlagte bildene, evnt maks åtte.

I tillegg kunne man fortsatt presentere de siste 24 timers mest populære bilder.

 

Det jeg ellers gjerne skulle sett mer fremhevet her på forsiden er hva som foregår i Bildekritikk-forumet. Det har vært svært liten aktivitet i dette forumet den senere tiden og kanskje det kunne bidra til å stimulere interessen om vi får se hva som rører seg allerede på forsiden. :thumbup:

 

Slik det er nå finner vi en overskrift som heter "FERSKE DISKUSJONER OG BILDEKOMMENTARER" og her har jeg inntrykk av at man presenteres vi for alt det som foregår på Akam.

Her er det mye interessant stoff å finne, men jeg tror ikke det er ikke rimelig å forvente at flertallet av Bildekritikkens brukere nødvendigvis ønsker i å følge med på dette og dermed kan det lett bli at man overser hele denne oversikten.

 

Med en tilleggsoversikt over kun Bildekritikkens diskusjoner kunne man lettere få oversikt over hva som rører seg her og muligens også noe større aktivitet på diskusjonsfronten.

 

Ellers registrerer jeg med stor glede at det er kommet mange nye bidragsytere til Bildekritikken den senere tid - det presenteres stadig interessante bilder og jeg synes det er veldig positivt med litt "friskt blod" i dette forumet! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...